تجربه ای از یک رانندگی هیجانی در جاده نفس گیر نروژ

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود. این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است. ساخت این مسیر اتصالاتی از اول اوت ۱۹۸۳ آغاز شد و در تاریخ ۷ ژوئیه ۱۹۸۹ افتتاح شد وبه عنوان یک مسیر گردشگری، توریست های زیادی را به خود جذب کرد. در سال ۲۰۰۵ بخشی از جاده مورد تغییرات طراحی و معماری قرار گرفت. این جاده نزدیک به ۸٫۳ کیلومتر می باشد که فاصله چند شهر ( از شهر کریستانسون تا مولد) متصل به هم می باشد.

 atlanterhavsveien-nettside   car_holiday_739597 mooiste-wegen-ter-wereld-7از ویژگی های بارز این جاده می توان به یکسره بودن آن اشاره کرد.این جاده از چندین جزیره و دریاچه میگذرد که به وسیله پل های سازه ای زیبا به هم متصل شده است. این جاده مرکب از چند روگذر، هشت پل، مکان های مناسبی برای استراحت، قدم زدن و انجام تفریحات دیگر نظیر ماهیگیری و اسکوبا دایوینگ و تماشای مناظر اطراف برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

111126123027_7488_per_kvalvik

Drumul-Atlanticuluiجاده مزبور که از زمان ساخت تا کنون توانسته ۱۲ طوفان را پشت سر بگذارد، اکنون به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است.
در جاده نفس گیر اقیانوس اطلس که از آن به عنوان یک میراث فرهنگی نروژ و یکی از جاده های برتر این کشور یاد می شود، تاکنون فیلم های زیادی تصویربرداری شده است. عبور از این جاده زیبایی و هیجان خاص خود را دارد.

536503_7b7d1aaac1c8427944594be391bc515d_largeatlantic12

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.