عربستانی‌ها در سال ۲۰۱۴ ولخرج ترین گردشگران جهان بوده‌اند

بررسی‌های یک موسسه بین المللی فعال در حوزه صنعت گردشگری که مقر آن در شهر لندن، پایتخت تنگلیس قرار دارد نشان می‌دهد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که گردشگران عربستانی در سال گذشته میلادی ولخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند. 

بر اساس این گزارش گردشگران عربستانی در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴ میلیارد پوند در کشورهای دیگر هزینه کرده اند که در این میان سهم انگلیس چشمگیر بوده، این در حالی است که با توجه به حذف نیاز به ویزا برای سفر گردشگران چهار کشور عربی امارات، عمان، قطر و کویت به انگلیس، از ماه‌ها قبل سیل گردشگران عرب به انگلیس سرازیر شده و پیش ‌بینی می‌شود در ماههای آتی نیز با حذف نیاز به ویزا برای گردشگران عربستانی، تعداد گردشگران عربستانی این کشور نیز افزایش چشمگیری یابد.
در این میان لندن شهر مورد علاقه گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس و به ویژه گردشگران عربستانی بوده و در فصل تابستان بدلیل داشتن آب و هوای معتدل، به مقصد نخست گردشگران عرب تبدیل می شود.
اقلیت مسلمان انگلیس یکی از بزرگترین اقلیت‌های مسلمان ساکن غرب اروپا است و شهر لندن به یکی از مقاصد توریستی نمونه در این زمینه تبدیل شد که خدمات خوبی را به گردشگران روزه‌دار ارائه می‌دهد و آنها در طول سفر احساس آسایش و امنیت می‌کنند.
بر اساس برآوردها گردشگران عربستانی که تعداد آنها در سال گذشته میلادی حدود ۵ میلیون نفر بود در هر سفر به‌طور متوسط ۴۵۰۰ پوند در انگلیس خرج می ‌کنند که ۶ برابر گردشگران کشورهای غربی است.
از سوی دیگر در این شرایط کشورهای مختلف و بویژه کشورهای غیر مسلمان در راستای توسعه گردشگری حلال سعی دارند که شرایط مناسبی را برای گردشگران عربستانی که در بیشتر مواقع بصورت گروهی سفر می‌کنند، فراهم کنند که از آنجمله می توان به نصب علائمی روی دیوار هتلها برای نشان دادن جهت قبله، جدول اوقات شرعی و آدرس مساجد اشاره کرد.
همچنین در این گزارش گردشگران استرالیایی با هزینه کردن ۲۷۰۰ پوند در هر سفر و گردشگران چینی با هزینه کردن ۲۵۴۰ پوند در هر سفر در رتبه های بعدی ولخرج‌ترین گردشگران جهان قرار گرفتند.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.