عمیق ترین،بزرگترین و قدیمی ترین دریاچه جهان، دریاچه بایکال

دریاچه بایکال واقع در جنوب روسیه و ما بین استان ایرکوتسک و بوریاتیا با عمق ۱۶۳۷ متر عمیق ترین و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است.

در سال ۱۹۹۶ این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و این ثبت شدن نه تنها به خاطر شکل های زیبای یخ زدگی دریاچه, بلکه وجود بیش از هزار و هفتصد نوع جاندار متنوع میباشد که شاید تعداد زیادی از آنها فقط در دریاچه بایکال و اطراف آن دیده شوند.

lake_baikal_russia

Lake-Baikal-Russia

دریاچه بایکال با بیش از ۲۵ میلیون سال قدمت، قدیمی ترین دریاچه دنیا نیز به حساب می آید که توسط انسان در این سیاره کشف شده است . این دریاچه در حدود ۲۳۶۱۵٫۳۹ کیلومتر مکعب از آبهای شیرین دنیا را شامل میشود که به تنهایی از تمام منابع آب شیرین در آمریکای شمالی بیشتر است. یکی از ویژگی های اصلی این دریاچه زلال بودن آن است، به طوری که تا عمق ۴۰ متری به راحتی دیده میشود. دانشمندان بیش از ۲۶۰۰ گونه مختلف از گیاهان و جانوران را در این منطقه شناسایی کرده اند که ۷۰ در صد آنها بومی این منطقه میباشند. از گونه های مخصوص این منطقه میتوان به فوک های آب شیرین و ماهی امول (omul fish) که از محبوب ترین ماهیان آزاد است، اشاره نمود.

همچنین روباه، عقاب، گوزن، خرس ، سنجاب و جانوران و گیاهان مختلف دیگر نیز در اطراف دریاچه زندگی میکنند.

با شروع فصل سرما دریاچه شروع به یخ زدن میکند و به بزرگراهی برای سورتمه سواری روی یخ تبدیل میشود که مردم محلی به ثبات و محکم بودن آن اعتماد کامل دارند.

lake-baikal-1

breathtaking_photos_lake_baikal_siberia_russia2Lake-Baikal-russia-ice

Lake-Baikal

کوه های صخره ایی و جنگل های زیبای اطراف بایکال، موجودات زیاد و تنوع درختان ، ساحل های بینهایت زیبا چندین برابر به زیبایی این منطقه افزوده است و باعث ایجاد فعالیت های تفریحی و گردشگری زیادی در روسیه شده است که شامل کوهنوردی، قایقرانی، دوچرخه سواری و ماهیگیری میشود.

lake-baikal-winter-siberia-russia

140321164657-large

Lake-Baikal-winter-Siberia-Russia

le-foto-Lago-Baikal-tour-Russia-foto-del-turismo-hh_p414

آنتوان چخوف نویسنده مشهور روسی میگوید :

“بی دلیل نیست که اهالی سیبری به این دریاچه، زیبای شگفت انگیز میگویند. آب این دریاچه آنقدر شفاف است که انسان میتواند عمق دریاچه را به مانند زمین ببیند. سواحل آن با کوهستان و جنگل احاطه شده است، و در جنگل آن حیواناتی نظیر خرس و بز وحشی دیده میشود”.

 

به قلم نویسنده ی افتخاری سفرنامه حامد گل محمدی

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.