چگونگی سفر در زمستان

همیشه در فصل زمستان سفر کاهش چشمگیری پیدا می کند چون سفر در این فصل پر از اما و اگر و پرسش است. وب سایت سازمان‌هواشناسی جهانی در مقاله‌ای ویژه به بررسی موضوع سفر در ماه‌های سرد پرداخته است و در این مقاله به علاقه‌مندان سفر در زمستان نکاتی را توصیه کرده است.

در ارتباط با نوزادان و افرادی با سن‌های بالاتر از ۵۰ سال یا مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه شده است سفرهای خود را در ماه‌های زمستان قدری محدود کنند. اما بقیه افراد از کودک ۶ ساله تا مرد ۵۰ ساله در صورت نداشتن بیماری های مضمن می توانند با راحتی خیال و البته رعایت نکاتی خاص از سفر در این فصل سال لذت ببرند.

نکته مهم دیگر برای سفر در ماه‌های سرد سال، کسب اطلاعات لازم از مقصد سفر است. هرکدام از مقاصد گردشگری، ویژگی‌های خاص خود را دارد. این امر بویژه در ارتباط با سفرهای خارجی و یا مناطق دور از محل سکونت، اهمیت بیشتری دارد؛ به دلیل این که شرایط آب و هوایی مناطق مختلف، متفاوت است.

کارشناسان بهداشت هم توصیه می‌کنند مسافران پیش از سفر در فصل سرما، خود را در برابر برخی بیماری‌های شایع مانند آنفلوآنزا واکسینه کنند.

انتخاب مقصد سفر

در صورت هدفمندی در سفر مطمئنا با مشکل کمتر ی روبه‌رو خواهیم شد. یکی از ضروریات سفرهای هدفمند، انتخاب مقصدی متناسب با شرایط آب و هوایی است. این امر با سلیقه افراد منافاتی ندارد.

به عنوان مثال شاید در یک توصیه کلی بتوان پیشنهاد کرد در نیمه دوم سال مناطق جنوبی بهترین مقاصد برای سفر هستند، اما در همین شرایط نمی‌توان از زیبایی به تماشا نشستن دانه‌های برف در مشکین‌شهر، شهرکرد، کوهرنگ و… نیز غافل شد، مهم این است که در فصل سرما و در شرایط خاص مقصد سفرمان را با دقت بیشتر و متناسب با هدف‌ سفرمان انتخاب کنیم .

پیش نیازهای سفر در زمستان

سفر در زمستان از چند جهت نیاز به مقدمات خاص خود دارد. برخی از این مقدمات را می‌توان اینگونه فهرست کرد:

ـ استفاده از واکسن‌های خاص و اطلاع دقیق از شرایط مقصد سفر.

ـ در صورت سفر با خودروی شخصی حتما از سالم بودن آن مطمئن شوید.

– مسیر عبوری خود را تا مقصد نهایی مشخص کنید.

– وضعیت آب و هوای مسیر عبوری را در وب‌سایت‌های هواشناسی کنترل کنید و متناسب با آن، تجهیزات ایمنی، مواد خوراکی لازم به همراه داشته باشید.

ـ برای لذت بردن بیشتر از سفرهای زمستانی در صورتی که تخصص لازم را ندارید، حتما از خدمات متخصصان و آژانس‌های گردشگری ـ که در این زمینه خدمات ارائه می‌کنند ـ بهره بگیرید.

ـ در فصل‌های سرد سال بسیاری از خطوط هوایی و همچنین خطوط راه‌آهن و وسایل نقلیه جمعی جاده‌ای با وزارت بهداشت در مقابله با بیماری‌های واگیردار همکاری می‌کنند، اما شما هم متناسب با شرایط فیزیکی و سلامت‌تان باید اقدامات بهداشتی لازم را فراموش نکنید.

یک پیشنهاد

پیشنهاد ما این است که سفر در زمستان را فراموش نکنید. بویژه در کشور ما سفر در این فصل، زیبایی‌های خاص خود را دارد. هنگامی که سرعین سپیدپوش است، بندرعباس و کیش روزهای بهاری خود را سپری می‌کنند و هنگامی که کوهرنگ در انبوهی از برف پنهان شده در همان روزها کارون و خرمشهر و بوشهر و… روزهای اردیبهشتی‌شان را پشت‌سر می‌گذارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در برنامه سفرهای زمستانی خود، استفاده از همه این جاذبه‌ها را بگنجانید، فقط به شرط رعایت اصول ایمنی سفر در این فصل زیبای سال.

 

 

منبع:bultannews

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.