قدیمی ترین عکس های حرم امام رضا (ع)

مرقد مطهر هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی بن جعفر,امام رضا(ع) قبله گاه دلهای مومنین در شهر مشهد مقدس است.

امام رضا(ع) در سال ۱۹۰ هجری قمری در زمان  هارون الرشید یکی از خلفای عباسی، درشهر مدینه می زیست و دوران امامت پدر بزرگوار ایشان مصادف با ظلم و ستم هارون برآل اهل بیت و به خصوص امام موسی بن جعفر بوده است. یکی از اهداف خلفای جور برداشتن مخالفین نظام خود، بوده است. به همین دلیل هارون نیز در صدد شهادت امام بوده که موفق نمی شود. پس از هارون فرزندش امین به حکومت رسید. پس از  امین ، مامون عباسی حکومت را به دست گرفته و با اقتدار به  پیش میراند. از آنجا که هدف پدرش هارون از میان برداشتن امام معصوم حضرت رضا (ع) بود در سال  ۲۰۰ هجری قمری مصادف با ۱۹۵ هجری شمسی به دسیسه ی ولایت عهدی خود، امام را از مدینه، مرکز امامت، به مرو فرا میخواند که از طرفی کنترل اعمال و رفتار امام را عهده دار  باشد و از طرفی به نرمی امام را مرکز حکومت خود دور کرده  و در اصل از بین ببرد. امام به ناچار دعوت اجباری وی را علی رغم میل باطنی قبول و به مرو سفر می کند.

در سال  ۲۰۳ هجری قمری  و پس از تحمل نماد الوهیت و عدالت و علو انسانیت امام رضا از طرف مامون و طاقت نیاوردن وی از بسیار دانایی و توانایی آن بزرگوار به طریقی ناجوانمردانه و با مسموم نمودن ایشان به زندگی و امامت آن بزرگوار خاتمه داد.

مامون حتی پس از شهادت آن بزرگوار نیز از زائرین مرقدش هراس داشت.  بدن مطهر امام  را  طبق وصیت خود حضرت به منطقه ای واقع در حوالی  طوس و مرو  در روستای سناباد  برده و به خاک سپرده شود. این مکان کم کم و طی گذشت چندین سال به مشهد یعنی محل شهادت شهرت یافت و با ساخت و ساز در حریم حرم  به شهر بزرگ کنونی  یعنی شهر مشهد مبدل گردید.

به یقین دیدن قدیمی ترین تصاویر حرم امام رضا (ع) بسیار جالب و دیدنی خواهد بود. پس از شما دعوت می کنیم تا در ادامه عکس های قدیمی این حرم باشکوه را مشاهده کنید.

e1 e2 e3 e4 e5 e6 e7 e8 e9 e10 e11 e12 e13 e14 e15 e16

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. mamnoon matlab khobi bod .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.