شرم آور ترین شکست های گردشگری سال ۲۰۱۴

گاهی اوقات با یک خطای کوچک مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. ما برخی از مهمترین نمونه های قابل توجه از بزرگترین شکست ها در سال ۲۰۱۴ را گرد هم آورده ایم.

۱) هتل رول (Revel) آتلانتیک از بین می رود

1

این شکست یک قمار بزرگ غیرقابل بازگشت بود. هتل ۲٫۴ میلیارد دلاری رول Revel در سال ۲۰۱۲ با تحسین بی پایان بازگشایی شده و دو سال بعد تعطیل گردید. دلایل بیشماری پشت این رخداد وجود داشتند مثل بحران اقتصادی در آتلانتیک سیتی، عرضه ی بیش از تقاضا در منطقه و رقابت با هتل های همسایه. در حال حاضر دو برج پر زرق و برق با ۳۸۰۰ اتاق خالی بر جای مانده اند، این امر به ما خاطر نشان می کند که گاهی اوقات کار نیکو کردن از پرکردن نیست!

۲) این را شیپور بزنید.

2

در سال ۲۰۱۴ هتل رول Revel در آتلانتیک سیتی بزرگترین خبر ساز بود، اما قطعا این رویداد تنها رویداد مهم سال نبوده است. آقای دونالد ترامپ نیز با املاک خود در آتلانتیک سیتی و هتل ترامپ Trump دو چندان ضرر کرد. این ملک در ماه سپتامبر بسته شد ، در حالی که ملک دیگر نیز نفس های آخرش را می کشید. هتل تاج محل ترامپ نیز در ۲۰ دسامبر در شرف تعطیلی بود، اگر هتل با اتحادیه به توافق نرسد با عرض پوزش از دونالد ترامپ باید گفت “دانش آموز”، تو اخراجی!

۳) اوبر نه چندان مطمئن

3

صنعت حمل و نقل در سال جاری مرتکب یک سری از اشتباهات شد. این تابستان، شرکت اوبر مملو از خبرنگاران یاوه گو شد و سپس شرکت متهم به تجاوز در کابین شرکت اوبر در هند گردید و درست چند روز پیش، از خودروی خدمت در واقعه ی گروگانگیری در سیدنی استفاده شد. کشورهای سراسر جهان از جمله تایلند ، هند و فرانسه در حال تلاش برای غیر قانونی اعلام نمودن شرکت اوبر Uber هستند. در هفته ی گذشته نیز، دادستان های شهرهای سان فرانسیسکو و لس آنجلس به علت گمراه نمودن مشتریان از این شرکت شکایت کردند. از این بدترهم ممکن است؟

۴) یک اشتباه ۶۸ میلیون دلاری

4

شما مطمئنا نمی توانید باور کنید که این رویداد واقعی است. اپراتور راه آهن فرانسه که اس ان سی اف (SNCF) نام دارد، ۲۰ میلیارد دلار برای خرید بیش از ۱۸۰۰ واگن قطار جدید خرج کرد و سپس متوجه شد که این واگن ها بیش از اندازه برای ایستگاه های راه آهن موجود در سراسر کشور بزرگ هستند. به علاوه، در برخی موارد، دو قطار قادر به عبور از کنار یکدیگر نبودند. فکر نمی کنید ابتدا کسی می بایست واگن ها را اندازه گیری می کرد؟ این اشتباه کوچک ۶۸ میلیون دلار هزینه در برداشت چرا که ایستگاه ها و خطوط راه آهن نیاز به تعمیرات اساسی برای جای گزاری واگن های جدید داشتند.

۵) وقتی ماریوت ارتباط را قطع کرد

5

شکست اصلی در واقع در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است، اما ماریوت Marriott در سال ۲۰۱۴ سیلی اصلی را زمانی خورد که جریمه ی ۶۰۰،۰۰۰ دلاری را دریافت کرد. دلیل آن مسدود کردن شبکه WiFi هتل گی لرد اوپری لند Gaylord Opryland در نشویل تنسی بود. اما با این حال، شرکت نمی پذیرفت که اشتباهی رخ داده است. جف فلاهرتی، سخنگوی ماریوت به وب سایت آرس Ars گفت که این شرکت از فعالیت های خود دفاع خواهد نمود و خاطر نشان کرد: “ماریوت علاقه زیادی به تضمین این امر دارد که درهنگامی که مهمانان از سرویس های Wi-Fi ما استفاده می کنند، از خطوط اینترنت بی سیم دیگری که می توانند موجب تخریب گردند و حملات سایبری آزار دهنده و سرقت هویت محافظت می شوند”. واقعا؟ لطفا فقط اجازه بدهید ما از وای فای Wifi خودمان استفاده کنیم. بسیار از شما متشکریم…

۶) نوبت بایدن رسید

6

معاون رئیس جمهور، جو بایدن ، در ماه فوریه زمانی که فرودگاه لاگواردیا La Guardia ی نیویورک را با برخی فرودگاه های کشورهای جهان سوم مقایسه می کرد پای خود را در دهان خود فرو برد و گفت: “منظورم این است که ما به هدف خودمان رسیده ایم ، وی خطاب به همه ی کسانی که سعی در روبراه کردن این فرودگاه داشتند افزود : بام فرودگاه هنوز نشت می کند ، فضاهای عمومی آن کهنه و فرسوده شده اند و پروازها تاخیرهای وحشتناکی دارند. اما او همچون دشمنی بیگانه ، به سادگی و بدون تکلف به بقیه ی دنیا به چشم “جهان در حال توسعه” نگاه می کند. در عین حال، آیا واقعا بایدن فکر می کند کلیه ی فرودگاه های آمریکا از فرودگاه های آسیا سر هستند؟ سایر اظهار نظرهای او نیز بدین شرحند: “اگر من به چشم کسی چشم بند بزنم و او را در ساعت ۰۲:۰۰ صبح در فرودگاه هنگ کنگ رها کنم و سپس از او بپرسم فکر می کنید الان در کجا هستیم؟ شخص مطمئنا پاسخ می دهد اینجا باید آمریکا باشد ، اینجا یک فرودگاه مدرن است. “

۷) کروز ابولا

7

این رویداد ناشی از خطای خطوط کارناوال کروز نبود . در ماه اکتبر، یکی از کارمندان بخش بهداشت و درمان پس از معاینه ی یکی از بیماران آلوده به ابولا سوار کشتی کارناوال کروز شد. ما واقعا نمی دانیم مقصر کیست؟ مقصر آن کارمند بهداشت و درمان بوده که سوار کشتی کروز شده؟ مقصر مکزیک و بلیزBelize بودند که به کشتی اجازه ی لنگر انداختن نداده و آن را به دریا انداختند؟ یا مقصر سی دی سی CDC بوده که چنین معامله ی بزرگی را انجام داده و مسافر را قرنطینه کرده است؟ در هر حال، ساکنان کشتی سرگردان شده و کلیه ی مسافران وحشت زده شدند و عبارت ” کروز ابولا ” متولد شد. در پایان مشخص شد که مسافر مشکوک به ابولا کاملا سالم بوده است.

۸) تایتانیک شماره دو ، آیا صحت دارد؟

8

همگی میدانند که کشتی ای با نام تایتانیک II نفرین شده محسوب میشود. این امر ناشی از حماقت یک میلیاردر استرالیایی به نام کلایو پالمرClive Palmer بود ، تایتانیک II می خواست به عنوان جایگزین کشتی بدنامی که بخشی از اموال یک شرکت جدید کروز با عنوان بلو استار لاین Blue Star Line بود و در اولین سفر خود غرق شد مورد استفاده قرار گیرد. کشتی در اصل برنامه ریزی شده بود تا در سال ۲۰۱۶ مورد بهره برداری قرار گیرد ولی در حال حاضر شایعات حاکی از این است که پالمر به دلیل تقلب تحت بازجویی قرار گرفته و کشتی هرگز به آب انداخته نخواهد شد. خنده دار است …

۹) آماده اید؟

9

در ماه ژانویه، یک تورون “touron” (اصطلاحی ساخته شده از دو واژه یTourist (گردشگر) +moron )آدم احمق))، با خود فکر کرد که واژگون کردن یک تخته سنگ در دره ی پارک ایالتی یوتا و فیلم گرفتن از این واقعه می تواند کار جالبی باشد. وی به خاطر ارتکاب به یک جنایت درجه سوم مورد شکایت قرار گرفت چرا که فیلم آن را نیز ساخته بود. (در این فیلم می توان مجرم و همدستانی وی را در حین ارتکاب به جرم دید) . شرایط بدتر از این هم شد وقتی مشخص گردید که این آدم احمق رهبر پیشاهنگی بوده و سمبل بزرگی برای کودکان به شمار می رود.

۱۰) برهنه شدن ، سبک ماچو پیچو

10

این اتفاق را نیز می توانید در پرونده ی تورون “touron ” (اصطلاحی ساخته شده از دو واژه یTourist (گردشگر) +moron )آدم احمق)) قرار دهید. موجی از گردشگران شروع به برهنه شدن به سبک ماچو پیچو، اینکای قدیمی قرن ۱۵ کردند . مقامات پرو به سرعت با این اعمال مقابله کردند و در بهار چند تن از مسافران برهنه شده را به زندان انداختند، اما قبل از آن، عکس برهنه ی افراد بر روی سایت های مختلفی منتشر شد.

۱۱) داستان هایی از زن جوان مرموز

11

این خبر مشتریان هتل های بسیاری را در سرتاسر دنیا پراند. ویدئویی در ماه گذشته منتشر شد که نشان می داد یک خدمتکار زن وسایل یکی از مهمانان هتل را جستجو می کرد. ما نمی دانیم چه هتلی بوده اما می دانیم که از این به بعد هرگز با گذاشتن وسایل خود در اتاق احساس امنیت نخواهیم کرد.

منبع: lastsecond.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.