کیوتو و توکیو دو شهر پایتختی ژاپن با این تفاوت یکی در گذشته یکی هم اکنون

کیوتو

کیوتو از جمله شهرهای مدرن ژاپن است که برخی صاحب نظران، آن را یکی از زیباترین شهرهای دنیا نام بردند.

یکی از زیبایی ها این شهر خانه های کوچک چوبی با پنجره های کاغذی و درهای کشویی در خیابان های تنگ در محله های قدیمی است. در آغاز فصل بهار و با باز شدن گل های درختان گیلاس، زیبایی کیوتو بیشتر به چشم می آید.

کیوتو در گذشته پایتخت ژاپن و مقر دربار امپراتوری بوده. کیوتو در بخش فناوری و صنعت پیشرفت زیادی کرده است
در کیوتو بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی دارد و در آن معابد، پرستشگاه ها، کاخ ها، باغ های زیبا، اماکن تفریحی و مراکز خرید زیادی وجود دارد.کیوتو 2

جمعیت کیوتوبالغ بر یک و نیم میلیون نفراست، دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است به راحتی این شهر آسیایی رامی توان به عنوان مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات یاد کرد. در سال تقریباً ۳۰ میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان ازکیوتودیدن می کنند
معابد، زیارتگاه ها، موزه ها و دیگر سازه های کیوتو به شدت مورد توجه مقامات گردشگری قرار دارد. تقریباً ۲۰ درصد گنجینه های طبیعی ژاپن و ۱۵ درصد سازه های فرهنگی در کیوتو قرار دارد و همین خاطرباعث شده کیوتو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.
این شهر با وجودی که کاملاً مدرن و امروزی است ولی هرگز به منابع طبیعی و آثار تاریخی خود بی اعتنا نبوده است.

در کیوتو ده ها موزه دولتی و خصوصی وجود دارد که موزه ملی کیوتو و موزه ملی هنرهای مدرن از آن جمله است.کیتو 3

توکیو

توکیو پایتخت کشور ژاپن است. توکیو در شرق جزیرهٔ هونشوی ژاپن قرار دارد و یکی از استان‌های ۴۷ گانهٔ ژاپن است. توکیو در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بوده و بعد از گذشت زمان ادو رفته‌رفته به شهری بزرگ تبدیل شده، به گونه‌ای که در قرن ۱۸ میلادی به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان مبدل شد. توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان را به خود اختصاص داده است.. در سال ۲۰۱۰ میلادی، منطقهٔ شهری توکیو که شامل توکیو و استان‌های مجاور آن می‌شود، با جمعیت ۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر پرجمعیت‌ترین منطقهٔ شهری در جهان ‌است.

توکیو 2

توکیو عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان است. توکیو شهری است که بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی و یا جنگ بطور کامل ویران شده‌ و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌است. به همین سبب چشم‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کم است. حمل و نقل عمومی در توکیو بسیار پاکیزه و کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل فعالیت دارند. توکیو جشنواره‌های هنری، ورزشی و تفریحی فراوانی دارد. جشنوارهٔ فیلم توکیو که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ژاپن است، معمولاً در ماه اکتبر و در دو منطقهٔ توکیو برگزار می‌شود. توکیو همچنین از نظر داشتن فضای سبز قابل مقایسه با شهر های دیگر نیست. پارک‌های طبیعی ۳۶٫۳ درصد مساحت کل توکیو را تشکیل می‌دهند و از نظر وسعت پارک‌های طبیعی، توکیو پس از استان شیگا جایگاه دوم را در ژاپن به خود اختصاص داده‌است.

توکیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.