معبد مدینت هابو در اقصر – مصر

مدینت هابو (Medinet Habu) ،نامی است  که به معبد دفن  رامسس سوم  ، نسبت داده شده بود. علاوه بر اهمیت معماری و هنری و اندازه بزرگ آن ,این معبد به عنوان یکی از مشهورترین منبع اعتقادات نوشته شده که ظهور مسیح و شکست مردم دریا در طی حکومت رامسس سوم را به نمایش می گذارد ، شناخته می شود.

hhi3211

hhi3210

 حفاری های اولیه به صورت گاه و بی گاه بین سال های ۱۸۵۹ تا ۱۸۹۹ به سر پرستی  سازمان خدمات  عتیقه جات مصر انجام شده است.در طی این سال ها ، معبد اصلی آشکار گشته است .تعداد زیادی از ساختمان های عصر Coptic  بر کنار گشته و این مکان شگفت انگیز برای بینندگان قابل رویت شده است.

hhi3209

hhi3208

hhi3207-1

طول این معبد  به خاطر طراحی ارتودکسی ان ۱۵۰ متر است و این ویژگی ان را به معبد دفن رامسس خیلی تشبیه می کند.محوطه معبد حدودا ۲۱۰ متر (۷۰۰ft)  ضرب در ۳۰۰ متر (۱۰۰۰ft) است و بیش از ۷۵۳۵۰ sq ft ( معادل با ۷۰۰۰ متر مربع ) دیوار تزیین شده با اعتقادات ان زمان را در بر می گیرد. دیواره های آن تقریبا  به خوبی  محافظت و توسط  حصار خشت تیره  پوشانده شده است.

hhi3206-1

ورودی ابتدایی ان از طریق  دریچه است که به migdol مشهور است. دقیقا در داخل دریچه به سمت شمال کلیساهای امندریس اول ,شپنو پت دوم و نیتیکرت همان کسانی که به  خدایان ستایش امون (amun  )  ملقب بودند, قرار دارد.

hhi3205-1

hhi3204

راهرو اول به  حیاط باز  می رسد که این حیاط با مجسمه ی بسیار بزرگ رامسس سوم به طوریکه در یک سمت ان مجسمه ی Osiris و در سمت دیگر  ستون های حکاکی نشده قرار دارد ، تزیین شده است. راهرو دوم به یک تالار ستون دار که دوباره با ستون های تزیینی  شکل رامسس است ،ختم می شود. این مقدمه ی پله ای را فراهم می کند که به راهرو سوم و سپس به یک تالار بزرگ سقف دار (که سقف ان در حال حاضر از بین رفته )، ختم می شود. سرهای واقعی اسیران بیگانه که در  معبد کشف شده است شاید تلاشی برای نمادین کردن  میزان تسلط پادشاه  بر سوریه و حبشه باشد.

منبع : parsacity.com

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.