صخره ای زیبا و رویایی

302c13a1-452d-44c9-9fc5-d6edd5650d85

 

ال پنیول (El Peñol) یا صخره گواتاپه (Guatapé) مابین دو شهر گواتپه و ال پینول، در استان “آنتیوکویا “کشور “کلمبیا” واقع شده است. این صخره ۱۰ میلیون تنی با ارتفاع تقریبی ۲۰۰ متر که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است و از جاذبه های توریستی پر طرفدار و معروف این منطقه است.

23961353
در بالای این صخره ساختمانی کوچک که مخصوص ایستادن و تماشای مناظر اطراف هست به همراه چند فروشگاه کوچک مخصوص فروش سوغاتی های آن منطقه و مواد غذایی تعبییه شده است تا به گردشگران سرویس دهند. و دسترسی به بالای صخره از طریق پلکانی زیبا و منحصربفرد امکان پذیر است.

7095006795_352e953156_z

85604283

ir2573-6

ir2573-4

ir2573-7

این صخره در مرز دو شهر “گواتپه” و “ال پنیول” واقع شده است و هر دو شهر ادعای مالکیت این صخره را داند به همین دلیل این صخره با هر دو نام شهر مذکور نامیده میشود.

نکته جالبی در رابطه با داستان این صخره و دعوای همیشگی بین این دو شهر این است که، زمانی مسئولین شهر گواتپه تصمیم میگیرند با حک کردن نام شهر Guatapé ثابت نمایند که این صخره متعلق به این شهر میباشد اما خیلی زود مسئولین شهر ال پنیول متوجه موضوع میشوند و با جمع شدن در اطراف صخره جلوی کامل شدن این کار را میگیردند و همانطوری که در عکسهای زیر مشاهده مینمایید مسئولین شهر گواتپه موفق شده اند کاراکتر G را به صورت کامل و نیمی از کاراکتر U را حک نمایند که هم اکنون مانند GI شده است.

4403425

Piedra-del-Peñol-02

 

 

منبع: beytoote

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.