حرفه ای طبیعت گردی کنید

تابستان بی شک فصل طبیعت گردی است ، اما در این گرمای طاقت فرسا یافتن مقصدی مناسب با این آب و هوا دشوار است. ما در این شماره از سفرنامه شما را با ۵ جاذبه ی گردشگری طبیعی ناشناخته در استان مازندران آشنا می کنیم. این مناطق عمدتا مقصد طبیعت گردان حرفه ای است ، پس قبل از ورود به این مناطق اطلاعات بیشتری بدست بیاورید تا باعث تخریب ناخواسته ی این مواهب طبیعی نشوید.

شهر ساحلی کتالم

10622853_941013925915494_16842572185006175_n

در فاصله ۴ کیلومتری جنوب شرقی رامسر در حد فاصل شهر تنکابن و رامسر , در غرب استان مازندران قرار دارد. این شهر توریستی با جاذبه های وصف ناپذیر گردشگری در دامنه جنگل سبز البرز شمالی و سواحل رویایی خزر ، ۱۹ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه قابلیت‌‌های بی شمار گردشگری ، برخورداری از منابع و مواهب طبیعی و جلوه های بی بدیل آفرینش (جنگل و دریا) همچون نگینی در غرب مازندران می درخشد. کتالم و سادات شهر از شمال به سواحل زیبای دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات و چشم‌اندازهای طبیعی روستای اربه کله ، لیماک و لرسانور منتهی می شود که علاوه بر پوشش جنگلی متنوع و منحصر به فرد باغات چای و مرکبات را نیز در پایین دست و میان بند خود جای داده است و از شرق به رودخانه نسارود در شرق کتالم و از غرب به تلخ آبرود در امتداد غربی سادات شهر منتهی میشود.

دریاچه کامی کلا  

kamikola-1355573708

این دریاچه در بخش بندپی غربی شهرستان بابل و در اطراف کوه های البرز قرار دارد. دریاچه ی کامی کلا دارای چشم انداز کوه و جنگل می باشد. این دریاچه فصلی است و در مرداد ماه عموما خشک می شود اما در سایر فصل ها خصوصا بهار با وجود آب و چشم انداز جنگلی بسیار زیباست. با دوربین و موسیقی می توانید در این منطقه زیبا با طبیعت پیوندی دو چندان داشته باشید.

بافت این منطقه کاملا روستایی بوده و عمده فعالیت مردم آن کشاورزی و دامداری سنتی می‌باشد. این بخش از طریق جاده شهید صالحی به شهرستان بابل متصل می‌شود. از این رو علاقمندان به محصولات کشاورزی و لبنی می توانند از این منطقه این محصولات را فراهم کنند.

دریاچه قو ؛ جواهرده

Unknown

دریاچه ایست که در پایین دست روستای جواهرده ، توسط بخش خصوصی و با توسعه ی برکه ای کوچک ، بنا شده است. راه دسترسی به این دریاچه که از جاده ی اصلی جواهرده ـ رامسر ، جدا می شود، جاده ای خاکی ، ولی زیباست. با کرایه ی یک قایق پدالی میتوان گشتی در این دریاچه ی زیبا ، تمیز و آرام زد و کمی با اردک ها و مرغابی های شناور در آن ، همراه شد.

جنگل و آبشار پلنگ دره

-دره-جنگل-1389691008

آبشار پلنگ دره واقع در شیرگاه مازندران یکی از زیباترین و جذاب ترین مسیر های طبیعت گردی استان مازندران است. از شهر زیبای شیرگاه و از پاسگاه نگهبانی منابع طبیعی , حدود ۱۳ کیلومتر جاده خاکی که با ماشین حدود یک ساعتی طول می کشد ، را باید طی کرد تا به این مکان زیبا و بکر رسید. لازم به ذکر است که جنگل های ابتدایی مسیر بسیار زیبا و رویایی می باشند.

آبشار پلنگ دره که در شمال شرقی شهر شیرگاه قرار دارد و یکی از زیباترین مکان های دیدنی شهر شیرگاه به حساب می آید. چشمه‌های متعدد و رودخانه‌ای زیبا و تمیز با عمق کم نیز یکی دیگر از زیبایی‌های جنگل پلنگ دره که جز جنگل های بکر و دست نخورده است به شمار می‌رود. این جنگل‌ها جانور درنده خو و خطرناک ندارند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید خطری شما را تهدید نمی‌کند. در این مسیر خاکی و جنگلی حتی می‌توانید دوچرخه سواری کنید. زیرا مسیر جنگل پلنگ دره شیب تند و نفس‌گیر ندارد.

آبشار شاهاندشت

shahandasht

این آبشار با ارتفاع تقریبی ۵۰ متر یکی از بزرگترین آبشارهای استان مازندران به شمار میرود و در حاشیه جاده و رودخانه ی هراز ، این آبشار پر آب و عظیم خودنمائی میکند.

این آبشار در ۵ کیلومتری شهر آمل و در ارتفاعات مشرف به روستای زیبا و ییلاقی شاهاندشت قرار دارد . جاده فرعی منشعب از جاده هراز تا آبشار مذکور تقریبا ۱۰ دقیقه فاصله دارد و بعد از خاتمه جاده ، از روستای شاهاندشت ۱۵ دقیقه پیاده روی دارد.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.