کویری پر از آب

پارک ملی Lençóis Maranhenses از جمله مکان هایی می باشد که با هیچ جاذبه ی دیگری قابل مقایسه نیست. این پارک یکی از جاذبه های طبیعی برزیل است. این یک اکوسیستمی متشکل از تپه های شن و ماسه به رنگ سفید می باشد که با وسعت ۱۵۵۰۰۰ هکتار مانند ملحفه ای در طول ساحل شمال شرقی گسترده شده است.

تالاب فصلی که با آب باران پر می شود، عمدتا در شش ماه اول سال یک نوع چشم انداز منحصر به فردی به وجود می آورد. درختان حرا، سواحل بیابانی، Buritis (نوعی درخت خرما) و رودخانه Preguiças عناصر تشکیل دهنده تنوع این پارک به شمار می روند.

این پارک ملی در طول هزاران سال، از رسوبات شن و ماسه حمل شده توسط باد و جریان های دریایی در دهانه رودخانه تشکیل شده است. تضاد جالبی که با قرار گرفتن شن های کاملا سفید و تالاب های آبی رنگ به وجود آمده، یکی از زیباترین و خاص ترین مکان های روی زمین را ساخته است. برخی از برکه ها حتی ماهی هم دارند.

Lencois_Maranhenses_3

کارهایی که می توانید در این پارک انجام دهید:

  • جیپ سواری بر روی تپه های شنی به همراه راهنمای باتجربه و توقف در تالاب ها
  • قایق سواری در رودخانه Preguiças و توقف در Pequenos Lençóis و کیوسک های کنار رودخانه
  • مشاهده فانوس دریایی Preguiças
  • پرواز بر فراز پارک

دسترسی به پارک توسط ICMBIO کنترل شده و تنها سازمان دارای گواهینامه است که می تواند مسافران را به این مکان ببرد.

lencoismaranhenses6 (1)

آب و هوا و بهترین زمان برای بازدید:

بهترین زمان برای بازدید از پارک از ماه مه تا سپتامبر می باشد که هوا آفتابی بوده و در عین حال تالاب ها هنوز هم کامل است.

همیشه فرض بر این است که هوای این منطقه گرم خواهد بود. دمای هوا اغلب بالای ۹۰ درجه می رسد، حتی در طول زمستان برزیل (ژوئن-سپتامبر). باد و تالاب پارک از جمله عوامل خنک کننده این منطقه محسوب می شوند. توصیه می کنیم هنگام بازدید از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده کنید.

Lencois-Maranhenses-National-Park

Brazil-Lençois-Maranhenses

lencois10 (1)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.