مراکز تفریحی تبریز

گلف بازی در تبریز

( اولین زمین گلف شمال غرب کشور )

پارک باغمیشه تبریز یکی از پارک های بزرگ و دارای امکانات تفریحی تبریز است . این پارک در شمال شرقی تبریز و در کنار میدان فهمیده تبریز قرار دارد و بزرگترین پارک منطقه شمال شرق تبریز به شمار می رود. دارای امکاناتی نظیر آب رو هایی سنگی و استخر در مرکز پارک و فضای سبز و بوفه می باشد. همچنین به گفته ی رئیس هیئت گلف آذربایجان شرقی ، به زودی یک دوره مسابقات سه جانبه گلف و مینی گلف در تبریز برگزار خواهد شد.

ائل گلی

نماد و محل اصلی توریستی و تفریحی تبریز است . دارای شهر بازی ، قایق سواری ، محل چادر زدن ، پیست اسکیت ، پینت بال و همچنین میدان اسب دوانی می باشد. همچنین در قسمت شهر بازی لونا ۲ سینما ۴ بعدی هم احداث کردن که پر از هیچان و لمس واقعی ترس هست.

کورت بازی فان تایمدر لاله پارک

لاله پارک یک مرکز خرید منحصر به فرد در تبریز است که روزانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند . این مرکز خرید علاوه بر هایپر مارکت ، فروشگاه های مارک های مختلف و فود کورت ، دارای زمین بازی با انواع وسایل تفریحی ، فعالیت خود را آغاز کرده است. این شهر بازی از بزرگترین مجتمع های تفریحی فان تایم ترکیه هست که در تبریز ساخته می شود و معماری این شهربازی به گونه ای طراحی شده است که القا کننده محیط جنگل به هر مراجعه کننده است. در این شهر بازی کلیه ی ستون ها به شکل درختان جنگلی بوده و دیواره های مجتمع با استفاده از تصاویر سه بعدی جنگل تزئین شده و در کنار آن استفاده از ماکت های حیوانات و آب نماهای جنگلی شبیه سازی شده که تکمیل کننده ی طرح جنگلی بود این مجموعه می باشد.

باغلار باغی

یکی از پارک های تفریحی تبریز ، که با موقعیت مناسب خود و دسترسی آسان ، می تواند پارکی مناسب برای تفریح و گذراندن اوقات خوشی با خانواده در کنار آب و هوایی خوش باشد.

پارک جنگلی عون ابن علی

این پارک محلی مناسب برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی می باشد ، که با رستوران های مختلف و همچنین مکان های مخصوص منقل و کباب پزی ، محیطی گرم را برای خانواده ها فراهم می آورد. همچنین تله کابینی که در این کوه طراحی شده است، منظره ی دیدنی شهر را به شما عرضه می کند.

سورتمه تبریز

بزرگ‌ترین و نخستین مجموعه سورتمه‌سواری شمال‌غرب کشور در تفرجگاه ۲۳۰هکتاری ائل باغی قرار دارد. طول مسیر سورتمه تبریز۷۰۰متر است که به دو صورت کابین های یک و دو نفره طراحی شده است و چشم‌انداز زیبای شهر تبریز در طول مسیر حرکتی کابین‌ها ، برای استفاده کنندگان از این مجموعه جذابیت‌های خاص خود را دارد.

تله‌کابین تبریز

فاز اول این تله کابین به طول ۱۴۸۰متر (شیب‌دار )از دامنه کوه آغاز و در ارتفاعات عون بن علی به پایان می رسد. این مسیر ظرفیت انتقال یک هزار نفر در ساعت را دارد. و با حرکت تله‌کابین از دکل دوم به سوم، مسافران با عبور از صخره‌ها دید کاملی از شهر دارند، عبور از دکل چهارم و پنجم نیز از کنار مسجد عون‌بن‌علی و یادمان شهدای گمنام است، نقطه زیبای این مسیر عبور از دره مقابل رستوران بام تبریز به عمق ۲۰۰متر و به طرف انتهای مسیر است. این تله کابین که تمام تجهیزات آن از شرکت دوپل مایر اتریش خریداری شده است پس از تکمیل، طولانی‌تربن تله‌کابین کشور خواهد.

پارک آبی تبریز

طراحی زیبا و منحصر به فرد مجموعه پارک آبی تبریز در شهرک یاغچیان با پنج طبقه در دل زمین باعث گردیده است که این پارک آبی به عنوان اولین پارک آبی زیرزمینی شناخته شود. این مجموعه با ساختاری متفاوت و منحصر به فرد اوج هنر و ابتکار را به نمایش گذاشته است و از حیث امکانات و تجهیزات در زمره کاملترین و مجهزترین پارک های آبی جهان قرار گرفته است.

لاله پارک

لاله پارک فضایی راحت ، مطمئن و مدرن جهت خرید شما شامل مجموعه ای متنوع از انواع مارکهای ایرانی و ترکیه ای برای کودکان بانوان و آقایان در فضایی با بیش از ۱۲۰ مغازه، ارائه میکند. این مجموعه همچنین امکان استفاده از رستورانها،فست فود ها و کافی شاپ ها ، تجربه هیجان در فضای مجازی سینمای پنج بعدی ، ۱۲۰۰ متر مربع فضای بازی کودکان و ۴۲۱۳ متر مربع فضای هایپر مارکت ، شامل محصولات با کیفیت بالا، را برای استفاده عموم فراهم می نماید.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.