اخبار گردشگری ایران و جهان- بهمن ماه ۱۳۹۲

مازندران دارای نمایشگاه دائمی هنرهای سنتی میشود

نخستین پروژه ی نمایشگاه دائمی هنرهای سنتی به منظور جذب گردشگران پردرآمد برای کشور در مازندران گشایش خواهد یافت.سیده محبوبه کاظمی ،مجری طرح گردشگری هنری ، در نشست خبری که برای طرح این حوزه از گردشگری برگزار شد درخصوص اهداف برنامه ی خود گفت: کارآفرینی در گردشگری هنری گروه های کمتر اما پرخرج را جذب می کند چنانکه هر گردشگر هنری می تواند به طور میانگین حدود ۵ تا ۱۵ هزار دلار درآمد را نصیب کشور کند. در این راستا گردشگری هنری پیوند بین گردشگری و هنر است.

معافیت۱۰۰درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات روی میز مجلس

جامعه ی هتل داران ایران پس از اخذ مخالفت نمایندگان مجلس با بند ج تبصره ۱۴ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۳، دو پیشنهاد برای گنجانده شدن در این لایحه ارائه داد که از آن جمله می‌توان به معافیت ۱۰۰درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات اشاره کرد.پس از ارائه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۳ به مجلس ، بند ج تبصره ۱۴ این لایحه مورد انتقاد هتلداران و سازمان میراث و گردشگری قرار گرفت چنانکه تعداد زیادی از تشکل‌های گردشگری کشور در اعتراض به این بند ، خطاب به نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نامه سرگشاده ای را تهیه کردند تا از تصویب این بند در صحن مجلس شورای اسلامی جلوگیری کنند .

تعداد گردشگران آمریکایی در ایران رو به افزایش است

همزمان با ادامه روند مذاکرات و ایجاد نوعی سهولت برای سفر گردشگران آمریکایی به ایران ، تعداد گردشگران این کشور در ایران افزایش یافته است. این درحالی است که طبق انتشار مقاصد گردشگری سال ۲۰۱۴ ، ایران رتبه بیستم را بدست آورده‌ است . پیش از این ایران رتبه خوبی در مقاصد گردشگری دنیا نداشت.موسسات تورگردانی امریکا خبر از افزایش برنامه های سفر خود درسال ۲۰۱۴ می‌دهند.

هشدار به گردشگران با آغاز دور تازه ناآرامی‌ها در تایلند

با آغاز دور تازه‌ای از اعتراض‌ها از سوی مخالفان دولت در بانکوک ، به گردشگران توصیه شده است که نسبت به شرایط موجود دراین شهر هوشیار بوده و از مناطقی که محل برگزاری تظاهرات است ، دوری کنند.با آغاز دور تازه‌ای از اعتراض‌ها از سوی مخالفان دولت در بانکوک ، اگرچه تصویر گردشگری این کشور در رسانه‎های بین‌المللی همچنان مثبت است ، اما دردوره تازه نا آرامی‌ها به گردشگران توصیه شده است که نسبت به شرایط موجود در این شهر هوشیار بوده و از مناطقی که محل برگزاری تظاهرات است ، دوری کنند.

بالی، جاذبه اول گردشگری آسیا برای اروپایی‌ها

بالی در سال ۲۰۱۳مقصد نخست گردشگران اروپایی در آسیا بوده است.براساس آمارهای وزارت گردشگری اندونزی ، بالی در سال ۲۰۱۳میزبان حدود سه میلیون و ۳۰۰هزار گردشگر بوده که در این میان حدود ۷۰درصد آنها از اروپا بوده‌اند.به گزارش جاکارتا پست ‌، بالی در سال ۲۰۱۳رشد ۱۱درصدی گردشگران را تجربه کرد‌ ، هرچند میزان درآمدهایش از محل صنعت گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۱۲حدود ۲۰درصد رشد داشت که کارشناسان علت اصلی این امر را راه‌اندازی یک اسکله ویژه کشتی‌های کروز در بالی می‌دانند که حاصل آن رشد چشمگیر گردشگران ثروتمند این جزیره زیبا بوده است.

درتایلند هر دو گروه مخالف، به گردشگری اهمیت می‌دهند

با توجه به اهمیت صنعت گردشگری دراقتصاد تایلند ، تصویر این کشور باوجود ناآرامی های داخلی همچنان مثبت است ، دلیل این امر را سفیر تایلند درتلاش دولت و توجه هردو طرف دعوا به اهمیت وحفظ گردشگری می‌داند.درشرایطی که تظاهرات مخالفان در تایلند وارد دور تازه ای از بحران خود می‌شود ، خبرها حاکی از آن است که گردشگری تایلند برخلاف دیگر نقاط جهان درموارد مشابهی دچار مشکل جدی نشده و تصویر این کشور در رسانه‌های بین‌المللی همچنان خوب و مثبت است.

اروپا پیشگام در روند بهبود صنعت گردشگری درسطح جهانی است

صنعت گردشگری اروپا با ۶ درصد رشد، همچنان پیشتاز بهبود در سطح جهانی است. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده‎ از سوی سازمان گردشگری جهانی ، تنها در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۳ تعداد کل گردشگران در سطح جهانی به بیش از ۵ درصد افزایش داشته‎است.

news

اجرای بزرگترین آتش بازی جهان درگینس بنام دبی ثبت شد

دبی در راستای ادامه تلاش‎ها برای کسب عنوان برترین‌ها جهان، این بار موفق شد بزرگترین برنامه آتش بازی جهان را به مناسبت آغاز سال نومیلادی ، برگزار کند.

اخذ تعهدنامه رعایت ادب و بهداشت ازگردشگران چینی

باتوجه به بدنامی گردشگران چینی به بی توجهی به ادب و نظافت، دانشجویان یک دانشگاه دیدنی چین ، گردشگران چینی را مجبور کردند قبل از ورود طبق قرارداد رسمی تعهد بدهند که مودب باشند و نظافت را رعایت کنند.

 جشن رکورد بی‎سابقه گردشگری برزیل درآستانه جام جهانی

درآستانه برگزاری مسابقات جام جهانی برزیل با مراسم ویژه استقبال از توریستی که رکورد ۶ میلیون نفر را برای برزیل ثبت کرد، این رکورد بی سابقه را جشن گرفت.برزیل با ورود شش میلیون گردشگر خارجی به داخل کشور درسال ۲۰۱۳ رکورد بی سابقه‌ای درگردشگری خود ثبت کرد. این درحالی است که این کشور برای سال آینده و جام جهانی فوتبال آماده ثبت رکورد دیگر است.

تفاهم‌نامه مصر و هند برای تبادل گردشگر در سال ۲۰۱۴

دو کشور مصر و هند در زمینه تبادل گردشگر در سال ۲۰۱۴ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.هشام زعزوع ، وزیر گردشگری مصر به همراه رییس اتحادیه شرکت‌های مسافرتی هند ، در شهر تاریخی »الاقصر«مصر ، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل گردشگر در سال ۲۰۱۴ را به امضا رساندند .

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.