گردشگری در نوروز ۱۳۹۳

نوروز امسال ۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۸۶ نفر در گیلان اقامت کردند

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان افزایش یافته است ، به رغم افزایش این آمار ، میزان تلفات جاده ای دراستان با کاهش همراه بوده است. محمدعلی نجفی ، دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان از اقامت ۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۸۶ نفر در مراکز اقامتی استان ، شامل هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها، مسافرکاشانه ها ، کلاس های مدارس و کمپ های موقت خبر داد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

اعلام آمار اقامت ۵۷ میلیون مسافر و بسته شدن ۱۰۱ مرکز گردشگری در نوروز۹۳

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نخستین نشست خبری خود از اقامت ۵۷ میلیون مسافر ، بسته شدن ۱۰۱ مرکز گردشگری ، بازدید ۳۰ میلیون نفر از اماکن تاریخی در نوروز۹۳ و رفع گرانی سفر با توزیع آن در سال خبر داد و بر احداث سرویس های بهداشتی تاکید شد. همچنین از در دست اقدام بودن بیمه سفر سخن به میان آمد.

ایران برای گردشگران بریتانیایی یک مقصد محبوب کشف نشده است

ایران که ازاوایل سال ۲۰۱۴ شاهد افزایش چشمگیری در تعداد گردشگران خارجی بود ، با ادامه روند کاهش تحریم ها و با وجود ادامه هشدارها از سوی وزارت خارجه بریتانیا ، با رشد بی سابقه ای در ۳۰ سال گذشته مواجه است.

گردشگران ایرانی فرشته نجات پول ارمنستان شدند

گردشگران ایرانی نوروز امسال سقوط ارز ارمنستان را به طور موقت متوقف کردند. با این حال رسانه‌های ملی ارمنستان هشدار می‌دهند که به دلیل تحمیل هزینه‌های گران، ارمنستان دیگر برای گردشگران ایرانی جذابیت ندارد. تحولات اخیر در بازار ارز ارمنستان حاکی از آن است که بازار این کشور به شدت وابسته به گردشگران ایرانی است و کاهش سفر ایرانیان سبب بیکاری صدها ارمنی شده است؛ اما ایرانیان به ویژه نوروز امسال با سفر خود، روند تنزل پول ملی ارمنستان را متوقف کردند.

افزایش ۵۰ درصدی سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در نوروز ۹۳

فعالان گردشگری ترکیه هم زمان با تعطیلات نوروزی و کاهش فشار تحریم ها بر ایران، خبر از رونق دوباره سفر ایرانیان به ترکیه می‌دهند.

پس از دو سال سقوط شدید و پیاپی در تعداد سفر ایرانیان به ترکیه بر اثر سقوط ارزش ریال در برابر دلار و فشار تحریم ها، طبق گزارش آژانس‌های مسافرتی ترکیه، هم زمان با نوروز و کاهش فشار تحریم‌ها، ترکیه دوباره شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران و مسافرانی ایرانی بوده است.

رشد ۴۰ درصدی سفرگردشگران ایرانی به کردستان عراق درنوروز

هم زمان با آغاز نوروز و کاهش فشار تحریم ها سفر ایرانیان به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق که دو سال گذشته به شدت کاهش یافته بود، امسال مقامات کردستان عراق را با رشد ۴۴ درصدی شگفت زده کرد.

پس از دو سال رکود و کاهش در سفر گردشگران ایرانی به مقصدهای مختلف چون ارمنستان و ترکیه، ایرانیان علاوه بر ترکیه، بازار گردشگری کردستان عراق را نیز رونق دادند.

افزایش ۱۹ درصدی پروازهای نوروزی

داوود کشاورزیان با اشاره به این‌که در این مدت یک میلیون و ۵۸۳ هزار نفر به وسیله سیستم حمل و نقل ریلی سفر کرده‌اند، در ۱۷ روز گذشته میزبان پرواز‌های داخلی و خارجی ۱/۱۹ درصد رشد داشته در این مدت ۱۳ هزار و ۳۹۶ فروند پرواز خارجی و ۸ هزار و ۳۵ فروند پرواز داخلی انجام شده است. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: «میزان کل مسافران پروازهای داخلی و خارجی در این مدت یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۴۰ نفر بوده که یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر مربوط به پروازهای داخلی و ۹۱۰ هزار و ۹۸۰نفر هم با استفاده از پروازهای خارجی سفر کرده‌اند.»

بوشهر، اصفهان، خوزستان و شیراز پرترددترین مسیرهای نوروز

معاون ایمنی اداره کل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش تردد داشتیم و بیشترین آمار تردد در مسیرهای منتهی به بوشهر، اصفهان، خوزستان و شیراز بود. فرهاد مهریاری اظهار کرد: مسیرهای شمالی نیز از تردد بالایی برخوردار بود ولی در مقایسه با نروز سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی میزبان تردد کمتر بود.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.