سفر به سنگاپور در سه روز

برنامه ریزی و داشتن اطلاعات در مورد اینکه چه جاذبه هایی در انتظار شماست ، مهم ترین رمز استفاده ی بهینه از هر سفری است . در این مطلب و مجموعه مطالب بعدی تلاش خواهیم داشت تا برنامه ای عملی و تا حدودی کامل برای بازدید از مقاصد گردشگری جهان ارائه دهیم با این امید که در سفر به این کشور ها شما را یاری کند . اینکه کشورهای مورد نظر چه ویژگی هایی دارند موضوع این مقالات نیست . در این مطالب صرفاً برنامه ای روزانه برای گردش به عنوان پیشنهاد ارائه خواهد شد. در ادامه برنامه یک سفر سه روزه به سنگاپور را برای شما ارائه می دهیم.

روز اول

سعی کنید صبح زود بیدار شوید تا بتوانید قبل از گرم شدن هوا گردش کاملی داشته باشید . از خیر صبحانه ی هتل بگذرید و به جای آن با ۲ دلار و در یکی از کافی شاپ های سطح شهر یک صبحانه سنگاپوری شامل نان تست کایا ، تخم مرغ آب پز و یک قهوه شیرین و غلیظ که در سنگاپور به Kopi Tiam معروف است میل کنید .

پس از صرف صبحانه ، راهی باغ وحش سنگاپور و یا پارک پرندگان (Jurong Bird Park) شوید که مکان هایی بسیار مفرح و آموزنده ، به ویژه برای کودکان می باشند . نمایش های دیدنی با وجود حیوانات فوق العاده زیبا در این محل اجرا می شود مانند Splash Safari Show و Elephant at work and play . باغ وحش از ۸:۳۰ صبح و پارک پرندگان از ساعت ۹ صبح به روی عموم باز بوده و ورودیه هر کدام ۱۸ دلار می باشد .

هنگام ظهر با گرم شدن هوا و پس از دیدن مخلوقات زیبا و حیرت انگیز در باغ وحش و پارک پرندگان به رستوران Ah Meng که به نام اورانگوتان محبوب این باغ وحش نامگذاری شده بروید و با رفع گرسنگی و کمی استراحت و با تهیه بلیط ۲۵ دلاری به گردش رودخانه ای (River Safari) بپردازید . در این بازدید شما می توانید در یک بعد از ظهر از رودخانه های معروف جهان از قبیل می سی سی پی ، نیل ، کنگو ، گنگ و … دیدن کرده و با طبیعت و حیوانات مختلف این رودخانه ها از جمله بزرگترین پاندای جنوب شرق آسیا (Kai Kai ) آشنا شوید .

حوالی غروب با یک فنجان چای چینی در رستوران River Safari Tea House خستگی یک روز پیاده روی را از تن به در کرده و به جنگل گردی شبانه یا Night Safari فکر کنید . با تهیه بلیط ۳۹ دلاری و پس از دیدن نمایش جذاب آتش و انسان (Thumbuakar Performance) در ابتدای گردش شب خود را با هیجان آغاز کنید و اگر خسته اید و نای راه رفتن ندارید ، سوار بر ترامواها به دیدن مخلوقات زیبایی بروید که در فاصله ی یک قدمی شما راه می روند و غذا می خورند .

شام را در رستوران Ulu Ulu Safari صرف کنید و با یک تاکسی به محل اقامت خود برگردید تا پس از یک روز مملو از هیجان اکتشاف به پاهای خود استراحت بدهید و خود را برای روز دوم آماده کنید .

روز دوم

پس از صرف صبحانه با قطار شهری MRT خود را با خط شمال شرقی به محله چینی ها برسانید . از خروجی A درست به میان محله چینی ها و خیابان Pagoda می رسید . طول این خیابان پر از غرفه های اقلام تزیینی و موسسات ماساژ چینی می باشد که بسیار برای شما جذاب خواهد بود . در انتهای خیابان و در سمت راست معبد Sri Marimman قرار دارد که معبدی هندی است . بازدید از این معبد با تصاویر گاو و سایر حیوانات که بر سقف نقش بسته است رایگان است ؛ پس کفش ها را در بیاورید و از این معبد زیبا دیدن کنید .

انتهای خیابان Pagoda به خیابان South Bridge می رسید که پر از فروشگاه های دارو های گیاهی است . در این فروشگاه ها از اسب آبی خشک شده تا پوست مار و هر آنچه ناخوشایند است یافت می شود . در انتهای خیابان به عمارتی کلاه فرنگی ، چهار گوشه و عظیم چینی بر خواهید خورد که معبد دندان مقدس بودا است . دندان مقدسی که گفته می شود متعلق به بودا است در طبقه چهارم قرار دارد و اگر قبل از ساعت ۱۱ صبح برسید ممکن است قبل از کشیده شدن پرده ها بتوانید نگاهی به آن بیاندازید . در طبقه همکف ۱۰۰۰۰ مجسمه کوچک بودا قرار دارد که بازدید از آن ها رایگان است.

با گرم شدن هوا خود را به MRT برسانید و بر اساس تابلو های راهنما مسیرتان را به خیابان Orchardبا مراکز خرید با شکوه و برند های گران قیمت و مجلل ادامه دهید. برای نهار و به یاد وطن عزیزمان کبابی از دکه ی فروش غذای ایرانی شیراز بگیرید ، میل بفرمایید و پس از کمی استراحت و صرف چای یا بستنی در یکی از کافی شاپ های متعدد این خیابان ، با تاکسی به پای بزرگترین چرخ و فلک دنیا (Singapore Flyer) بروید و با خرید بلیط ۳۳ دلاری سوار بر بلند ترین و زیبا ترین چرخ و فلک دنیا شوید و سنگاپور را در طی سفری ۳۰ دقیقه ای از آسمان نظاره کنید . پس از یک تجربه فوق العاده و با یک پیاده روی نه چندان طولانی در طول رودخانه Kallang به Merlionنماد ملی سنگاپور می رسید که با سر شیر و بدنی ماهی شکل آن ؛ سفر به سنگاپور بدون عکسی یادگاری با این نماد بی معناست . در طرف دیگر رودخانه مجموعه ی Marina Bay قرار دارد شامل موزه ی هنر و علوم با سازه ای گل مانند ، هتل عظیم و فوق العاده زیبای Marina Bay Sands به شکل یک کشتی و باغ های مصنوعی Garden by the bay . اگر اهل خرید و علاقه مند به برند های جهانی هستید می توانید گرانترین خرید خود را از فروشگاه های مرکز تجاری Marina Bay انجام دهید و با پایان روز و تاریک شدن هوا با خرید یک لیوان نوشیدنی خنک در ساحل Marina Bay Sands به تماشای نمایش بی نظیر آب و آتش (Woder Full) بنشینید و روز خود را با زیبایی های فراموش نشدنی این نمایش به پایان برسانید .

روز سوم

خنکی صبح و صبحانه سنگاپوری شروع خوبی برای روز سوم است . آخرین ایستگاه MRT مسیر شمال شرق شما را به تله کابین جزیره Sentosa خواهد رساند . با دنبال کردن تابلو های راهنما و عبور از میان مرکز خریدی بسیار زیبا و از طریق آسانسور به تله کابین می رسید . بلیط ۲۴ دلاری دو سره Sentosa را بخرید که شامل ورودی جزیره نیز می باشد . در طول مسیر ۵ دقیقه ای ، بندر سنگاپور و کشتی های عظیم تفریحی کروز زیر پای شما قرار دارد . با یک بلیط ۷۰ دلاری Daily Play Pass روز سرشار از هیجان را آغاز کنید .

جزیره Sentosa شامل ۳ ساحل تفریحی ، ۱۵ هتل ، مجموعه ویلاهای ساحلی و انواع دیگر مراکز اقامتی و Universal Studios Theme Park می باشد . در پارک موضوعی یونیورسال انواع دستگاه های بازی و سرگرمی از قطار های هوایی تا نمایش های مختلف با موضوع فیلم های محبوب و معروف سینمای هالیوود وجود دارد . شادی بی حد در این شهربازی بی نظیر به همراه عکس های یادگاری با هنرپیشگان و شخصیت های کارتونی محبوب هالیوود از شخصیت های کارتون ماداگاسکار گرفته تا چارلی چاپلین خاطرات زیبایی خلق خواهد کرد .

هنگام ظهر و پس از صرف نهار در فست فود Mel’s Drive-inو در فضای رستوران فیلم های قدیمی ، سوار بر اتوبوس های مسیر های آبی یا سبز ، به ایستگاه دنیای زیر آب بروید که آکواریومی عظیم پر از کوسه ها و حیوانات عجیب دریایی است و شاید از جهاتی جذاب ترین قسمت Sentosa می باشد. پس از آن تراموای ساحل را سوار شوید و در ایستگاه ساحل با تعویض تراموا به سمت تالاب دلفین (Dolphin Lagoon) بروید تا از نمایش دلفین ها لذت ببرید . پس از نمایش و با یک نوشیدنی خنک به ساحل Palawan و بازدید جنوبی ترین نقطه خاک آسیا بروید و در سایه دو برج دیدنی این جاذبه جغرافیایی گرمای بعد از ظهر را سپری کنید و بعد از ظهر خود را در ساحل سنگاپور به شب برسانید .

با تاریک شدن هوا بلیط ۱۸ دلاری نمایش ترانه های دریا (Songs of the Sea) را تهیه نموده و در انتهای سه روز گشت و گذار فشرده در سنگاپور نمایشی را ببینید که تلفیقی از زیبایی نور ، آتش ، آب و لیزر به همراه موسیقی آرامش بخش است و زیبایی های آن هرگز فراموش نخواهد شد .

شام را در رستوران چینی Blue Lotus میل نمایید و با اتوبوس خود را به تله کابین برسانید . در تاکسی و تا رسیدن به محل اقامت خود خاطرات فراموش نشدنی جذابیت ها و هیجانات کم نظیر سپری شده در این سه روز را مرور کنید . خوش گذشت!

 2 (2) 3

6 singapore

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

1 دیدگاه

  1. واقعا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.