بهار فصل سفر به لبنان عروس خاور میانه

لبنان:

کشور لبنان معروف به عروس خاورمیانه ، در غرب آسیا و خاورمیانه و در کنار کرانه خاوری دریای مدیترانه و در همسایگی کشور سوریه و اسرائیل قرار دارد. این کشور علی رغم مساحت کمی که دارد ، از نظر فرهنگی و تاریخی دارای جلوه های منحصر به فردی است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. کشور لبنان علاوه بر موقعیت جغرافیایی و جاذبه های طبیعی خود ، دارای آثار باستانی متعدد و متنوعی نیز می باشد که همین امر به طور حتم باعث شده است که این کشور همواره مورد توجه گردشگران ایرانی باشد.

با اینکه ۶۰% مردم لبنان را عرب ها تشکیل داده و زبان رسمی آن عربی می باشد ولی نشانه های بسیار کمی از یک کشور عربی و یا حتی آسیایی را می توان در این کشور دید. اکثر تابلوهای ساختمان ها و مغازه ها به زبان های فرانسوی و یا انگلیسی هستند و بیشتر مردم به خصوص در بیروت ، به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی تسلط دارند.

واحد پول لبنان لیر لبنان بوده ولی واحدهای پولی معروف مثل یورو و دلار نیز رواج دارد. با وجود این ، تبدیل پول های خارجی به لیر نیز به سهولت امکان پذیر است. همچنین با استفاده تسهیلات بانکی این کشور می توان از کارت های هوشمند اعتباری نیز استفاده نمود.

حمل و نقل:

از تهران به لبنان پروازهای مستقیمی وجود دارد که فاصله هوایی تهران تا لبنان ۲:۵۵ ساعت می باشد. لازم به ذکر است که اختلاف ساعت این کشور با تهران ۱:۳۰+ می باشد. لبنان یک فرودگاه در جنوب بیروت دارد که از مرکز شهر حدود ۱۰ دقیقه فاصله دارد. برای مسیر فرودگاه تا شهر می توانید از مینی بوس های سفید رنگ و یا تاکسی های مخصوصی که طرح لوگوی فرودگاه دارد ، استفاده کنید. اجاره ماشین به دلیل ترافیک سنگین خیابان ها زیاد مقرون به صرفه نیست ، مگر اینکه قصد گردش در اطراف شهر و یا ساحل را داشته باشید. به خاطر بسپارید که اجاره ماشین بدون گواهینامه بین المللی امکان پذیر نمی باشد. اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید ، پیشنهاد ما به شما تاکسی های اشتراکی چهار نفره است که سرویس نامیده می شود و در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند.

غذا در لبنان:

در لبنان علاوه بر فست فودهای بین المللی ، رستوران هایی با منویی سرشار از غذاهای حلال و با شباهت زیاد به غذاهای ایرانی وجود دارد. پس جای هیچ نگرانی از بابت غذا نیست.

بهترین زمان برای سفر به لبنان:

مرداد گرم ترین و دی و بهمن سردترین ماه های سال در لبنان هستند. اگر می خواهید سفری به یادماندنی داشته باشید ، فصل بهار انتخاب مناسبی خواهد بود. زیرا می توانید روزهای طولانی با آفتاب ملایم و گل های رنگارنگ و شب های خنک با دریایی آرام را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری لبنان:

بزرگ ترین شهر و پایتخت لبنان ، شهر بندری بیروت می باشد که بر روی یک شبه جزیره جای گرفته است. پاریس خاورمیانه لقبی است که به این شهر زیبا داده شده است. سنگ فرش های خیابان ، مجسمه ها ، سبک متفاوت زندگی در کنار یکدیگر و تاریخی که هزاران قصه از آن بیرون آمده ، می تواند کمی شباهت را توجیه کند.

در این شهر انتخاب با شماست که آیا می خواهید در خیابان اشرفیه با گاری خود از مقابل فروشگاه های شیک و زیبا مملو از کالاهای گران قیمت بگذرید و به بازدید از موزه ملی لبنان بروید و یا اینکه به قصد خرید سوغاتی هایی نظیر عطر ، ادویه ، پارچه و شال ، راهی بازارهای قدیمی در خیابان های ”وردون“و ”مارالیاس“ شوید. در کنار این جاذبه های منحصربه فرد می توانید از ساختمان شهرداری ، ساختمان مجلس ، مسجد العمری ، کلیسای ارتورکس یونانی سنت جورج ، کلیسای مارونی و صخره های روشه معروف به Pigeon Rocks نیز دیدن کنید. علاقه مندان به بازی اسب سواری نیز می توانند یکشنبه ها در پیست اسب سواری بیروت به تماشای مسابقه اسب های اصیل عربی بپردازند.

غار جعیتا (Geita Grotto) از دیگر جاذبه های لبنان می باشد که در ۲۰ کیلومتری شمال بیروت قرار دارد. این غار دارای ۲ بخش تحتانی و فوقانی است که با امکانات رفاهی شامل قطار ، تله کابین و قایق و راه اندازی سیستم نورپردازی در داخل غار آماده پذیرائی بازدید کنندگان می باشد.

بازدید از شهر بیبلوس با قدمت ۷۰۰۰ ساله و شهر طرابلس با بازارهای صنایع دستی ، مساجد قدیمی و حمام های ترکی (دایره ای) خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن شما حک خواهد کرد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.