سورتمه‌ تبریز، هیجانی که دل‌تان می‌خواهد بارها تکرار کنید

همه ما در زندگی خود به فرصتی برای رهایی از دل مشغولی‌ها و روزمرگی‌های زندگی و زمانی را برای تفریح و خوش گذرانی نیاز داریم. گاهی تفریح و هیجان نیاز است تا خستگی‌هایی که مجال فکر کردن را از ما می‌گیرند را از تن به در کنیم و پرانرژی‌تر از قبل به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم. سورتمه سواری یکی از مهیج‌ترین و نشاط آورترین تفریحات در سراسر دنیاست که به صنعت توریسم منطقه‌ای که در آن قرار دارد کمک قابل توجهی می‌کند و سبب جذب گردشگران به آن منطقه می‌شود. این تفریح شاد و مهیج را می‌توانید در اولین و بزرگ‌ترین مجموعه سورتمه‌‌سواری شمال‌غرب کشور تجربه کنید.

یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی که در شهر اولین‌ها می‌توانید تجربه کنید، سورتمه سواری در تفرجگاه ائل باغی است. محوطه پارک ائل‌باغی با آب و هوای خوش و فضای سرسبز جزو زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد تفریحی شهر تبریز است که پس از حدود چهار کیلومتر پیاده‌روی و بدون کوهنوردی طولانی می‌توانید منظره زیبای شهر تبریز را از بالا تماشا کنید. این تماشا می‌تواند گاهی تجربه‌ای آرامش‌بخش مانند نشستن روی نیمکت‌های پارک باشد و گاهی تجربه‌ای نفس‌گیر و هیجان‌انگیز مثل سر خوردن روی سورتمه.

هیجان‌انگیزترین و مهم‌ترین تفریح شما در این مجموعه سورتمه‌ای است که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و تجهیزات آن از شرکتی آلمانی خریداری شده و استانداردهای اروپا در ساخت تجهیزات کاملا رعایت شده و با همین استانداردها به عنوان معیار بازرسی ایمنی، هر ساله، کیفیت دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنند. برای این کار گروهی از تکنسین‌های ایرانی، در آلمان دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند.

با سوار شدن روی واگن‌های زردرنگ این سورتمه شما مسافت ۴۵۰ متری را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت و با هیجان طی می‌کنید. چشم انداز زیبای تبریز در طول مسیر حرکتی کابین‌ها برای استفاده کنندگان از این مجموعه جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت، گویی که شهر در زیر پایتان قرار گرفته است.

واگن‌ها جوری طراحی شده‌اند که به هیچ وجه حتی در سرعت‌های بالا از ریل جدا نمی‌‌شوند و کمربند ایمنی هم شما را محکم روی صندلی نگاه داشته است. تورهای سبز رنگ هم در مسیرتان محض احتیاط نصب شده‌اند تا جلوی هرگونه خطر احتمالی را بگیرند. واگن‌های سورتمه ۲ ترمز جداگانه دارند. ترمز اول همان اهرمی است که در دست شما قرار دارد و می‌توانید به کمکش سرعت دلخواه خود را تنظیم کنید و حتی در زمان بارندگی نیز به خوبی عمل می‌کند. برای ایمنی بیشتر، ترمز دومی هم در نظر گرفته شده که کاملا اتوماتیک است و با رسیدن سرعت شما به ۴۰ کیلومتر در ساعت مانع از بالاتر رفتن سرعت می‌شود. پس خیالتان راحت باشد و نگران ایمنی سورتمه نباشید و بدون ترمز تا پایان مسیر را طی کنید و آدرنالین خون‌تان را حسابی بالا ببرید. اگر هم دوست دارید از تماشای مناظر کوهستانی و جذاب شهر لذت ببرید می‌توانید سر پیچ‌ها کمی ترمز بگیرید.

اگر می‎خواهید هیجان خود را به نهایت برسانید یکبار هم سورتمه‌سواری را در شب آزمایش کنید. تجربه عبور برق‌آسا در دل تاریکی کوه درحالی‌که نمای چراغ‌های روشن شهر پیش روی‌تان قرار دارد ضربان قلب شما را به نهایت می‌رساند.

سورتمه تبریز به خصوص برای کسانی که اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند چندین تجربه لذت‌بخش را در کنار هم عرضه داشته است. لذت کوهنوردی، هوایی بسیار مطبوع، امکانات ورزشی، چشم‌اندازی زیبا همراه با آبشار مصنوعی و استخری بزرگ و هیجان سورتمه‌سواری تجربه‌ای خوب از یک روز به یاد ماندنی برایتان خواهد ساخت.

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.