موزه خودروهای کلاسیک تبریز

موزه خودروهای کلاسیک مجموعه‌ای خصوصی و منحصر به فرد است که به همت ۴۰ ساله آقای خلیل غفاری یکی از مجموعه داران قدیمی تبریزی در سال ۱۳۹۳ برپا شده است و علاقه مندان میتوانند در کیلومتر ۱۰ جاده تبریز تهران از آن بازدید کنند.
علاقه‌مندان به خودرو را همواره می‌توان در نمایشگاه‌های موقت خودرو در سراسر دنیا دید. علاقه‌مندان به خودرو همواره در کنار پیگیری اخبار و اتفاقات خودروهای روز و مدرن، نگاهی نیز به خودروهای کلاسیک دارند. در تبریز نمایشگاهی دائمی و منحصر به فرد از خودروهای کلاسیک برپا شده و دوست داران خودرو را به تبریز، شهر اولین‌ها فرا می‌خواند.

موزه خودروهای کلاسیک مجموعه‌ای خصوصی و منحصر به فرد است که به همت ۴۰ ساله آقای خلیل غفاری یکی از مجموعه داران قدیمی تبریزی در سال ۱۳۹۳ برپا شده است. این مجموعه خصوصی متشکل از ۲۰ خودرو قدیمی است و قدیم‌ترین آنها یک فورد با پلاک ۶۰۷ مربوط به سال ۱۹۳۶ است.

موزه خودروهای کلاسیک تبریز

در موزه خودروهای کلاسیک تبریز خودروهایی از کشورهای آلمان، آمریکا و ژاپن، از مدل های فورد، بنز، شورلت و بیوک، استودی بیکر، کرایسلر، فولکس واگن، دوج و سایر برندهای معتبر به نمایش درآمده است. همچنین یک نمونه بنز وی آی پی که به تعداد کمی در جهان تولید شده در این مجموعه به چشم میخورد.

خودروها علاوه بر قدمتشان متعلق به انسان‌های بزرگی بوده‌اند و از این جهت اعتبار یافته‌اند. خودروی کلنل محمد تقی پسیان اولین خلبان ایرانی، بهروز وثوقی هنرمند نامدار ایران، استاد شهریار شاعر نام آشنای ایران، خودروی خلیفه کل ارامنه اصفهان، خان جلفا و خان ماکو از جمله این خودروهاست.

علاقمندان می‌توانند از موزه خودروهای کلاسیک در کیلومتر ۱۰ جاده تبریز تهران بازدید نمایند.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.