افتتاح اولین هتل دریایی ایران با طرح ترنج در کیش

هتل دریایی ترنج که مدت هاست همه در انتظار افتتاح آن به سر می برند، عصر روز ۲۲ بهمن ماه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جزیره کیش افتتاح شد.

 افتتاح اولین هتل دریایی ایران با حضور مسعود سلطانی فر، اکبر ترکان، علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش و همچنین جمعی از مدیران محلی، فرماندهان نظامی و انتظامی انجام گرفت.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم افتتاحیه، از تلاش مسئولان در جهت رونق گردشگری در جزیره کیش قدردانی کرده و اظهار داشت: به پشتوانه اقدامات انجام شده توسط تیم مدیریتی در دو سال گذشته، به زعم شهروندان چهره جزیره کیش دگرگون شده است.

مجموعه گردشگری و هتل ۵ ستاره دریایی ترنج در منطقه ای بکر با اکوسیستم طبیعی در دو فاز تعریف شده است که احداث فاز اول هتل با ۱۰۰ واحد سوئیت کف شیشه ای ۴۰، ۶۰ و ۱۲۰ متری و بالکن اختصاصی به صورت بوته جقه بر روی آب به اتمام رسیده و عملیات ساخت فاز دوم هتل طبقاتی ساحلی نیز در دست اجرا است.

همچنین ساخت دو جزیره مصنوعی در این هتل دریایی برای جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم طبیعی مجموعه انجام گرفته است.

با زیر ساخت های مهیا شده و توسعه گردشگری و تجاری کیش در این مدت پیش بینی می شود، آمار سالانه ورود گردشگران کیش در آستانه سال جدید از مرز دو میلیون نفر بگذرد.

لازم به ذکر است طرح اولیه این هتل دریایی از سال ۱۳۸۹ به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد.

10712753_1401062936856397_5493346714212524458_n-668x467

10917299_1401062836856407_3844831937863085475_n-668x467

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.