پیشنهادی رنگارنگ برای عاشقان عکاسی

اگر از جمله افرادی عاشق عکاسی هستید و همیشه دنبال مکان های برای گرفتن عکس های متفاوت و خاص می گردید این بار پیشنهاد جالب و رنگارنگی برایتان داریم که این روزها پاتوقی برای عکاسان و گرفتن عکس های سلفی شده است.

336070_554_0

94263_474-700x418

کوچه مهرناز این روزها به نام آشنایی برای اهالی خیابان انقلاب و البته علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی تبدیل شده است. این روزها هر عابری که به این کوچه قدم می‌گذارد با سقفی مملو از چترهای رنگارنگ مواجه می‌شود که تا دقایقی دیدگان رهگذران را به خود خیره می‌سازد. تلالو نور در چترهای رنگارنگ، این کوچه را به محلی برای درنگ تبدیل کرده‌ است، از چند قدم مانده به کوچه مهرناز، بیشتر رهگذران با دیدن چترهای معلق در سقف کوچه اندکی خیره به آسمان و جذب تماشای چیدمان آنها می‌شوند و بعد با تلفن‌های همراه، تبلت و دوربین عکاسی‌های شخصی مشغول عکس گرفتن می‌شوند و چون تب سلفی هنوز هم در کشور داغ است افراد زیادی برای انداختن یک عکس سلفی زیبا به این کوچه قدم می‌گذارند.

img_1443

635862107111423892_b

336063_844

این کوچه که در حد فاصل جمالزاده جنوبی و خیابان انقلاب واقع شده تا همین چند ماه پیش بنا به گفته کاسبان این کوچه بیشتر شبیه به پارکینگی برای موتور سیکلت‌ها بوده است و ظاهر نامناسبی داشت، به جز کاسبان و افرادی که برای کار به داخل کوچه می‌آمدند کسی سراغی از آنجا نمی‌گرفت اما از چند ماه پیش با کمک شهرداری تهران کوچه مهرناز به چترهای رنگارنگی مزین شد که حال و هوای این کوچه را عوض کرده است. در این مدت که کوچه تبدیل به پیاده‌راه شده، همه برای یک‌بار هم شده سری به این کوچه می‌زنند که این کار در رونق کسب و کار بازار هم بی‌تأثیر نیست. هرچه زمان بیشتری بگذرد قطعاً افراد بیشتری برای بازدید می‌آیند .

733509_580

اداره زیباسازی شهر تهران همچنن با ساماندهی وضع تابلو‌های تبلیغاتی نمای ظاهری و بعضی نماد‌های شهری ، اجرای عملیات کف‌سازی و سنگفرش تعویض سایبان‌های کهنه و فرسوده، نصب نیمکت، ایجاد ممنوعیت برای‌‌‌‌‌ تردد و پارک موتورسیکلت ها و.. انگار یک عمل جراحی زیبایی در این کوچه انجام داده تا اندکی در میان هیاهو و ترافیک تمام نشدنی این محدوده چهره یکی از اصلی‌ترین میدان‌های شهر تهران آرامش و زیبایی بیشتری به خود بگیرد و مکانی برای استراحت و توقف شهروندان باشد.

10178.thumbst

336060_776

میدان انقلاب یکی از پرترددترین میدان‌های شهر تهران است. اجرای برنامه‌های زیباسازی با هدف آرام‌سازی و افزایش جاذبه‌های زیبایی و گردشگری یکی از مهم‌ترین نیازهای این محدوده است، در واقع می توان گفت‌ بودن چنین فضایی در میدان شلوغ و پرتردد انقلاب واقعاً لازم بود . میدان انقلاب یکی از میدان‌های شاخص و تاریخی شهر تهران به حساب می‌آید که از مدتی پیش فرسوده بود و به دلیل نابسامانی بعضی از عناصر شهری مثل ناهماهنگی تابلوها، کهنگی سایبان و کرکره و مغازه‌ها، فرسودگی جداره‌های شهری و… زیبایی خود را از دست داده بود که خوشبختانه با اجرای طرح ساماندهی این کوچه به یک مکان تماشایی و گردشگری تبدیل شده و بهترین سوژه برای عکاسی مردم و عکس‌های یادگاری است.

اگر این کار در سایر میدان‌های اصلی و مرکزی شهر هم انجام شود نقش بزرگی در کاهش تنش‌ها و حتی آشفتگی‌های رفتاری زندگی شهری ایجاد می‌شود.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.