پارک ملی آبل تاسمان در نیوزیلند

پارک ملی آبل تاسمان یکی از ۱۴ پارک ملی نیوزیلند و کوچکترین آن ها با وسعت ۲۲۵۳۰ هکتار است که بین خلیج طلایی و خلیج تاسمان قرار دارد. آبل تاسمان از درختچه های بومی پوشیده شده، با مسیرهای پیاده روی در هم آمیخته و با دریاهای آبی و سبز روشن احاطه شده است که با شن و ماسه طلایی رنگ به خلیج پیوسته اند.

بسیاری از گردشگران از پیاده روی در پارک ملی آبل تاسمان لذت می برند و در ادامه پیاده روی خود، در یکی از خلیج های وسوسه انگیز آن به شنا مشغول می شوند.

پارک ملی آبل تاسمان یکی از ذخایر دریایی نیوزیلند است. آب های این پارک پناهگاهی امن برای حیات وحش دریایی منطقه به شمار می آید. همچنین یک محل عالی برای غواصی است.

آبل تاسمان اولین کاشف اروپایی بود که در سال ۱۶۴۲ وارد نیوزلند شد و در نزدیکی خلیج طلایی لنگر انداخت. نام پارک ملی آبل تاسمان نیز از نام وی گرفته شده است.

در این پارک ملی فعالیت های متنوع و زیادی وجود دارند؛ از قایقرانی گرفته تا پیاده روی همه و همه گردشگران گوناگونی را به سوی خود جذب می کند.

abel tasman (5)

پارک ملی آبل تاسمان با جنگل های سبز خود و بیشترین ساعات آفتابی خود، در هر زمان از سال مکانی دلنشین برای گردشگران ارائه می دهد. فصل تابستان از هر لحاظ بهترین زمان برای گذراندن تعطیلات است. شب های خنک پاییزی، گرمای روز را معتدل می کند. این مدت نیز می تواند برای سفر به منطقه آبل تاسمان ایده آل باشد زیرا انواع توت های فصلی رسیده و جنگل ها پر می شوند از آواز پرندگان. آفتاب زمستانی، روزهای خنک این منطقه را گرم می کند. عکاسان همواره در انتظار فصل زمستان هستند تا از نسیم زیبای دریایی و تلاطم آرامش بخش آن عکسبرداری کنند. در فصل بهار، جنگل از خواب بیدار شده و رنگ سبز به خود می گیرد. گل های بومی کوچک و ظریف می رویند و منظره ای زیبا پدید می آورند. در این فصل دما برای پیاده روی و قایقرانی بهترین فرصت است.

ساحل آبل تاسمان یکی از بزرگترین محدوده جزر و مد در نیوزیلند می باشد. جزر و مد در آبل تاسمان به این صورت است که آب تا ۵٫۲ متر بالا و پایین می رود. اگر شما به همراه یک راهنما اقدام به پیاده روی و یا قایقرانی کنید، راهنمای شما از زمان جزر و مد در طول روز اطلاع خواهد داشت. اما اگر قصد ماجراجویی داشته باشید از زمان دقیق جزر و مد اطمینان حاصل نمایید.

 abel tasman (1)

abel tasman (1)

abel tasman (3)

abel tasman (4)

abel tasman (6)

abel tasman (7)

abel tasman (8)

abel tasman (9)

abel tasman (10)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.