کانال کورینس یونان

یونان دارای جاذبه ها و آثار بسیار معروفی است که از جمله مهمترین و زیباترین آن ها کانال کورینس می باشد. این کانال شبه جزیره پلوپونز را از سرزمین اصلی یونان جدا کرده و خلیج کورینس را به خلیج سارونیک متصل می کند.

طول کانال کورینس ۶٫۴ کیلومتر و عرض آن ۲۱٫۴ متر است که اغلب عبور کشتی های بسیار مدرن را غیرممکن می سازد. عمق آب این کانال نیز ۸ متر بوده و ارتفاع دیوار سنگی اطراف کانال ۹۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. از کانال کورینس یک خط راه آهن، یک جاده و یک بزرگراه عبور می کند.

corinth canal (9)

کانال کورینس در دوران کلاسیک زیر سوال رفته است و تلاش نافرجامی برای ساخت آن در قرن ۱ میلادی انجام گرفت. ساخت و ساز در نهایت در سال ۱۸۸۱ به جریان افتاد اما با مشکلات زمین شناسی و مالی مختل شد و سازندگان اصلی ورشکست شدند. ساخت کانال کورینس در سال ۱۸۹۳ به پایان رسید ولی باتوجه به محدودیت کانال، مشکلات ناوبری و بسته شدن دوره ای برای ترمیم رانش زمین از دیواره های شیب دار، سازندگان کانال به میزان سطح جذب ترافیکی که انتظار داشتند، دست نیافتند.

کانال کورینس در حال حاضر بیشتر برای رفت و آمد گردشگران کاربرد دارد. کشتی های کروز مسافران خود را از جزایر یونان و استانبول سوار کرده و لحظاتی به یاد ماندنی را هنگام گشت و گذار در کانال کورینس برای آن ها فراهم می کند. در حال حاضر ۱۱ هزار کشتی هر سال از این کانال عبور می کند.

برای گردشگران ماجراجو، امکانات بانجی جامپینگ فراهم است،شما می توانید از پل جاده اصلی  به پایین پریده و یکی از بهترین پرش های عمرتان را تجربه کنید. ولی اگر اهل ماجراجویی نباشید می توانید بالای پل ایستاده و بانجی جامپرها را تماشا کنید و همچنین از نگاه کردن به کشتی های در حال عبور لذت ببرید.

corinth canal (2)

corinth canal (8)

دو پل “غرق شده” در هر دو انتهای کانال قرار گرفته اند که در یونان منحصر به فرد هستند. این دو پل تنها پل هایی هستند که خود را از سطح آب پایین می آورند تا کشتی ها و قایق ها بتوانند از روی آن عبور کنند. بازدید کنندگان می توانند خودروهای خود را در کنار پل واقع در بزرگراه ملی قدیمی، از پلوپونز به آتن، پارک کنند. نزدیک پل سه رستوران وجود دارند که امکان نشستن و لذت بردن از یک نوشیدنی خنک با منظره ای آرامش بخش را برای شما فراهم می کنند. شما همچنین شاهد فرو رفتن پل در آب و بیرون آمدن آن پس از چند دقیقه خواهید شد. بسیاری از کتاب های راهنما به این نکته اشاره کرده اند که این دو پل ارزش دیدن دارند.

corinth canal (4)

corinth canal (3)

corinth canal (1)

corinth canal (1)

corinth canal (6)

corinth canal (5)

corinth canal (11)

corinth canal (10)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.