استراحتی ناب بر فراز ابرها در ییلاق اولسنبلگاه

ییلاق اولسنبلگاه از توابع ماسال در استان گیلان سر سبز و زیباست. اگر به دنبال یکی دو روز استراحت ناب بر فراز ابرها هستید بدون شک اولسنبلگاه بهترین گزینه خواهد بود. اولسنبلگاه از محبوب ترین و در عین حال ناشناخته ترین ییلاقات ماسال است که با کلبه های چوبی و همه ی امکانات اولیه ضروری پذیرای شماست. برای رفتن به اولنبلگاه باید از فومن به ماسال بروید و از آنجا جاده ییلاقات را دنبال کنید و در دورراهی شاندرمن مسیر مقابل شاندرمن را انتخاب کنید. کمک که راه کوهستانی و مه آلود می شود، کو های سبز بی مانندی که شاید فقط در کارت پستال ها دیده باشید اطراف تان را احاطه می کند.

اولسنبلگاه (1)

بالاتر که می روید درختان کمتر می شوند اما مسیر همچنان سبز و جادویی است واسب هایی را می بینید که به چرا مشغولند. حدود ۳۰ کیلومتر که در جاده بروید به اولین هتل کوهستانی اولسنبلگاه می رسید و کمی بالاتر هم هتل دوم چشم به راه شماست. هر دو دارای سرویس بهداشتی، برق و امکانات اولیه هستند و یکی از سوییت هایشان هم حمام آبگرم دارد. محل اقامتتان در طول روز گاهی زیر ابرهاست و گاهی هم در میانه مه غرق است و اگر بخت یارتان باشد احتمال بسیار بالایی دارد که ساعاتی هم دریای از ابر را زیر پایتان ببینید و در یک جزیره افسانه ای بر فراز ابرها شناور باشید.

اولسنبلگاه (2)

زمان مناسب سفر به اولسنبلگاه: سفر به ییلاقات معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هر چند که ییلاق اولسبلنگاه دارای زیبایی کم نظیری در فصل پاییز است. اما گردشگران کمتری در فصل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند.

اولسنبلگاه (3)

اولسنبلگاه (4)

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.