تپه‌های شکلاتی، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در فیلیپین

تپه‌های شکلاتی مجموعه ای از سازندهای زمین شناسی هستند که در وسط جزیره بُهُل در فیلیپین قرار گرفته اند. این چشم انداز خارق العاده، مختص این جزیره کوچک است. این تپه ها پوشیده از چمن سبز می باشند اما در طول فصول خشک سال، رنگ قهوه ای همچون شکلات به خود می گیرد.

تعداد تپه‌های شکلاتی نامشخص است؛ گفته می شود ۱۲۶۸ تپه وجود دارد اما برخی ها این تعداد را بیش از ۱۷۷۶ نیز می دانند.

این تپه‌های شکلاتی زیاد بزرگ نیستند؛ بلندترین آن ها ۱۲۰ متر ارتفاع دارد. ارتفاع بیشتر تپه ها بین ۳۰ و ۵۰ متر است. تپه‌های شکلاتی مخروطی شکل در مساحت پنجاه کیلومتر مربع پراکنده شده اند.

راز چگونگی تشکیل تپه‌های شکلاتی هنوز پوشیده مانده است. یکی از افسانه های معروف محلی این است که در قدیم دو غول چندین روز با هم جنگیدند تا زمانی که دیگر خسته شدند و پیمان دوستی بستند. یکی از غول های جوان و خوشتیپ به نام آروگو، عاشق یک زن فانی شد. زمانی که این زن فانی فوت کرد، این غول شروع به گریه کرد که اشک هایش تبدیل به تپه های شکلاتی شدند.

با این حال، زمین شناسان دیدگاه های مختلفی در مورد چگونگی تشکیل این تپه ها ارائه می دهند. یک نظریه قابل قبول این است که تپه ها، اشکال هوازدگی از سنگ آهک دریایی هستند که روی یک سطح خاک رس غیر قابل نفوذ قرار گرفته است.

این تپه ها در بیشتر اوقات شکل یکنواخت خود را حفظ کرده و هیچ درخت یا درختچه ای روی آن ها رشد نمی کند.

به هر حال، دیدن این تپه‌های شکلاتی یک تجربه منحصر به فرد است و چشم انداز آن ها یکی از عجیب و غریب ترین مناظری است که کمتر جایی می توان یافت.

می توانید در تمام طول سال از تپه های شکلاتی بازدید نمایید. این تپه ها همان قدر که در روزهای خشک سال دیدنی هستند، در روزهای بارانی نیز منظره ای زیبا به ارمغان می آورند.

اگر قصد بازدید از تپه‌های شکلاتی را داشته باشید، در نظر بگیرید که به صورت انفرادی نمی توانید از تپه ها بالا بروید و تنها یک طبقه تماشا وجود دارد که می توانید با رفتن به آنجا از مشاهده مناظر اطراف لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که طبقه تماشا از طریق پله ها قابل دسترس است و دما گاهی اوقات گرم می شود، به خصوص در فصول بارانی.

از سال ۱۹۸۸ تپه‌های شکلاتی ، سومین میراث زمین شناسی و طبیعی کشور فیلیپین هستند که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کنند.

chocolate hills (1)

chocolate hills (2)

chocolate hills (3)

chocolate hills (4)

chocolate hills (5)

chocolate hills (6)

chocolate hills (7)

chocolate hills (9)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.