آلبوم رنگی از پاریس صد سال پیش

ما همواره عادت داریم که تصاویر قدیمی را به طور سیاه و سفید ببینیم، در غیر این صورت ممکن است به قدیمی بودن آن ها شک کنیم. اما دیدن تصاویر رنگی قدیمی خود جذابیت خاصی دارد.

در سال ۱۹۰۴، با ساخته شدن شیشه های اتوکروم توسط برادران لومیر، عکاسی رنگی واقعیت عملی پیدا کرد که در آن زمان بسیار مورد استقبال واقع شد. برادران لومیر کارخانه ‌ای برای تولید شیشه‌ های اتوکروم تاسیس کردند که تا زمان کشف روش های جدید تهیه عکس‌ های رنگی، نیاز عکاسان را تامین می‌‌کرد.

یک بانکدار فرانسوی به نام “آلبر کان” از عکس های سیاه و سفید خسته شده و تصمیم گرفت فکری به آن بکند. وی در سال ۱۹۰۹، پنج سال پس از کشف دوربین اتوکروم، به چهار عکاس ماموریت داد که با دوربین های خود سراسر دنیا را گشته و با استفاده از دوربین های اتوکروم، هرآنچه را که می بینند به صورت رنگی ثبت و ضبط کنند.

آلبر کان با این پروژه نام خود را همواره زنده نگه داشت. لازم به ذکر است که در سال ۱۹۲۹ این بانکدار فرانسوی در پی سقوط بازار سهام تمام دارایی خود را از دست داد. در سال ۱۹۴۰ اندکی پس از آن که رژیم آلمان نازی زادگاه وی، فرانسه، را به اشغال خود درآورد، آلبر کان در فقر کامل، چشم از جهان فروبست.

paris (13)

یکی از شهرهای معروفی که در لیست پروژه آلبر کان قرار گرفت، شهر پاریس بود. لئون گیمپل (Leon Gimpel)، استفانی پَسِت (Stephany Passet)، جورج شوالیر (George Chevalier) و آگوسته لئون (Aguste Leon) در سال ۱۹۱۴ کار خود را آغاز کردند. تصاویر آن ها نشان می دهد که زندگی روزمره و شلوغ پاریس بسیار رنگارنگ تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.

پاریس یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری است که بیشتر ما بدون آنکه دیده باشیم، آن را می شناسیم و آرزوی سفر به شهری که همواره در فیلم ها و عکس ها دیده ایم را دل می پرورانیم.

این شهر زیبا با چنین محبوبیتی که دارد همواره توجه همه را به سوی خود جلب کرده است، چه در گذشته و چه در حال حاضر. تنها چیزی که تغییر کرده، چشم اندازهای قدیمی پاریس است. ساختمان های قدیمی جای خود را به برج های مدرن داده اند اما هنوز هم شهر پاریس لقب عروس شهرهای جهان را حفظ کرده است.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به شهر پاریس علاقه زیادی دارید، بد نیست که با ما همراه شوید تا سفری داشته باشیم به پاریس صد سال پیش. پاریسی که سرشار از رنگ و پرجنب و جوش بوده و دلیل محبوبیت خود را یک بار دیگر در قالب تصاویر به نمایش می گذارد.

paris (1)

paris (2)

paris (3)

paris (4)

paris (5)

paris (6)

paris (7)

paris (8)

paris (9)

paris (10)

paris (11)

paris (12)

paris (14)

paris (15)

paris (16)

paris (17)

paris (18)

paris (20)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.