سفری لذت بخش به جزایر فارو

در اقیانوس اطلس شمالی، بین نروژ و ایسلند، جزایر بسیار زیبایی به نام جزایر فارو وجود دارند که با طبیعت بکر و منحصر به فرد خود توجه همه را به سوی خود جلب می کنند. مجمع الجزایر فارو بخشی از مناطق خودگردان دانمارک است که از ۱۸ جزیره تشکیل شده است.

پایتخت این مجمع الجزایر، توشهاون بوده و بزرگترین جزیره آن، استریموی نام دارد. جزایر فارو در لغت به معنای جزایر گوسفند می باشد.

جمعیت جزایر فارو بیش از پنجاه هزار نفر است که شغل بیشتر آن ها ماهیگیری می باشد. اقتصاد محلی این جزایر به شدت به صنعت دریایی وابسته است.

چشم انداز منحصر به فرد و موقعیت خاص جزایر فارو با ترکیبی از خورشید، ابرها، علفزارها، صخره ها و دریا، عکاسان بسیار زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

یکی از ویژگی های جالب جزایر فارو، بی درخت بودن آن است، در عوض منظره چشم نواز علفزارهای آن همچون فرشی سبز جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.

از دیگر ویژگی های این جزایر، خانه های چوبی شهر توشهاون است که سقف آن ها با چمن پوشیده شده اند. این خانه های دوست داشتنی زیبایی شهر را دو چندان می کنند. قدیمی ترین این خانه ها ۵۰۰ سال پیش ساخته شده است.

ابرهای این جزیره نیز بسیار معروف است زیرا ابرها برای مدت های طولانی و به دلایل نامعلوم بر بالای سر این جزیره باقی می مانند و یکی از محبوب ترین نقاط دنیا را برای عکاسی فراهم می کنند.

وقتی صحبت از جزایر فارو می شود احتمالا یاد قتل عام نهنگ ها می افتید. سنتی بسیار وحشتناک که بیش از ۱۲۰۰ سال قدمت دارد. مردم جزایر فارو به پیروی از سنت دیرینه خود، نهنگ ها و دلفین ها را به ساحل آورده و آن ها را با چاقو، نیزه و سایر وسایل برنده قتل عام می کنند. طوری که رنگ آب دریا به قرمز تبدیل می شود. صید نهنگ ها برای اهداف تجاری نبوده و هیچ کس نمی تواند آن ها بفروشد، آن ها می توانند گوشت حاصل را بین اعضای جامعه محلی تقسیم کنند. مردم محلی در گذشته از گوشت نهنگ برای تغذیه خود استفاده می کردند ولی در حال حاضر به دلیل وجود جیوه و دیگر مواد سمی در آن، از خوردن گوشت آن خودداری می کنند.

با وجود این سنت ناراحت کننده، جزایر فارو از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار قابل توجه است که همه ساله گردشگران و عکاسان زیادی برای بادید از آن ها راهی این جزایر می شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا سفری لذت بخش به جزایر فارو را تجربه کنید.

 Faroe Island (28)

Faroe Island (2)

Faroe Island (3)

Faroe Island (4)

Faroe Island (5)

Faroe Island (6)

Faroe Island (7)

Faroe Island (8)

Faroe Island (9)

Faroe Island (10)

Faroe Island (11)

Faroe Island (12)

Faroe Island (13)

Faroe Island (14)

Faroe Island (15)

Faroe Island (16)

Faroe Island (17)

Faroe Island (18)

Faroe Island (19)

Faroe Island (20)

Faroe Island (21)

Faroe Island (22)

Faroe Island (23)

Faroe Island (24)

Faroe Island (25)

Faroe Island (26)

Faroe Island (27)

Faroe Island (29)

Faroe Island (30)

Faroe Island (31)

Faroe Island (32)

Faroe Island (1)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.