مینی سیام، سومین مجموعه مینیاتوری جهان

مینی سیام یکی از جاذبه های گردشگری شهر پاتایا در کشور تایلند است که ماکت هایی از آثار باستانی کشورهای مختلف جهان را با سایز کوچک در خود جای داده است.

سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و در مسیر ورودی شهر پاتایا قرار دارد. در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبل های نمادین کشورهای دنیا را گرد هم آورده اند و در واقع مینی سیام یک mini world است.

مسیر این ماکت ها طوری طراحی شده که شما در یک جاده حرکت می کنید و تمام ماکت ها را می بینید و اگر می خواهید دوباره برگردید باید کل مسیر را طی کنید؛ یعنی در حقیقت یک مسیر فقط برای تماشای ماکت ها وجود دارد.

آثار موجود در مینی سیام شامل بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند و هم چنین تخت جمشید و صدها معماری زیبای دیگر از سرتاسر جهان می شوند.

مینی سیام اولین مجموعه مینیاتوری کشور تایلند و سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از ۱۰۰ مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس ۱:۲۵ در خود جای داده است.

اگر مسافر شهر پاتایا باشید، پیشنهاد می کنیم از این مجموعه زیبا و منحصر به فرد بازدید کنید.

Mini Siam (15)

Mini Siam (1)

Mini Siam (2)

Mini Siam (3)

Mini Siam (4)

Mini Siam (5)

Mini Siam (6)

Mini Siam (7)

Mini Siam (9)

Mini Siam (10)

Mini Siam (11)

Mini Siam (12)

Mini Siam (13)

Mini Siam (14)

 

Mini Siam (16)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.