«بن لادن» در حادثه مکه مقصر شناخته شد

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: گزارش کمیته بررسی حادثه مکه، پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام و نصب بالابرها را مقصر اعلام کرد.

حمید محمدی در گفت و گو با خبرنگار حج و زیارت ایسنا با اشاره به نتیجه گزارش کمیته ای که به دستور پادشاه عربستان پیگیر علت حادثه مکه بود، اظهار کرد: نتیجه این گزارش رسما اعلام شد و پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام که همان شرکت “بن لادن” باشد را به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در نصب بالابرها مقصر دانست.

وی اضافه کرد: همانطور که رسانه های سعودی نیز اعلام کرده اند؛ عوامل این شرکت فعلا ممنوع الخروج شده اند، اما درباره مجازات دیگر برای آنها خبر دیگری اعلام نشده است.

معاون سازمان حج و زیارت درباره انتشار شایعه هایی درباره وجود خرابکاری در حادثه مسجدالحرام و کشته شدن عمدی برخی زائران گفت: طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، در این حادثه اصلا مساله خرابکاری مطرح نبوده و زائران ایرانی که جان باخته اند همه زائرانی بودند که آن روز در حال انجام اعمال حج و عبادت بودند و طرح چنین مسائلی درست نیست.

محمدی همچنین در مورد حادثه دیگری که در مسجدالحرام بر اثر سقوط پنکه سقفی رخ داد، اظهارات رییس مرکز پزشکی حج و زیارت را که گفته بود؛ چهار تن از زائران ایرانی مجروح شده اند اما حال وخیمی ندارند را تایید کرد و گفت: اطلاعات بیشتری در این باره ندارم و مرکز پزشکی حج و زیارت پیگیر آنها است.

او درباره حادثه آتش سوزی هتلی در مکه نیز توضیح داد: هتلی که در مکه دچار حریق شد محل اسکان زائران ایرانی نبوده و در ۵١ هتلی که ایرانی ها در آن اقامت دارند اتفاقی نیافتاده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمدی در ادامه با اشاره به انتقال جسد هفت زائر جان باخته در حادثه مکه به کشور، افزود: اجساد این زائران هفت صبح در فرودگاه مهرآباد تحویل خانواده هایشان می شود. البته جسد سه زائر زن که به تازگی شناسایی شده اند هنوز آماده انتقال به کشور نشده و باید پیگیری های حقوقی مربوط به تحویل گرفتن اجساد آنها کامل شود.

وی تاکید کرد: همراه این جانباختگان هیچ یک از مجروحان ایرانی به کشور بازگردانده نمی شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.