شناسایی دومین غار بزرگ آذربایجان شرقی در مراغه

دومین غار بزرگ آذربایجان شرقی به نام “چَپَر کُهلی” به طول ۲۰۰ متر در مراغه توسط انجمن غارنوردی آذربایجان شرقی شناسایی و نقشه برداری شد. در کاوشی یک روزه، چهار تالار و دو چاه ۲۰ و ۴۵ متری را در این غار نقشه برداری کردند.

ابراهیم بیرامیان، رییس انجمن غارنوردی آذربایجان شرقی، گفت: این غار در سه طبقه دارای تالارهای کوچک و بزرگ و دالان های پیچ در پیچ پوشیده از گل کلم های آهکی و چندین آبشار آهکی است.

بیرامیان افزود: به خاطر تنگ بودن دهانه غار، ورود به آن توسط افراد غیرفنی سخت و در گذشته تنها غارنوردان حرفه ای از این جاذبه زیبا دیدن کرده اند.

غار چپر در دامنه دره ای زیبا به همین نام در شرق روستای “چاوان سفلی” در شمال شرقی شهر مراغه قرار گرفته است.

شهرستان مراغه به خاطر قرار گرفتن در دامنه های آتشفشانی سهند از جاذبه های طبیعی فراوان برخوردار و علاوه بر این غار، دارای غار بزرگ هامپوئیل است.

این شهرستان با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.