بزرگترین باغ گل جهان در دل صحرای دبی

رویش گل هایی رنگارنگ و زیبا در عمق یک بیابان شاید باورنکردنی باشد، اما با گشت در باغ گل دبی خواهید دید که چگونه گل هایی رویایی در دل صحرا قدبرافراشته اند. باغ گل دبی با عنوان “Dubai Miracle Garden” یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین باغ گل های جهان است که به عنوان بزرگترین باغ گل جهان شناخته می شود.

باغ گل دبی با مساحت ۷۰ هزار متر مربع و بیش از ۴۵ میلیون گل از گونه های مختلف توجه هر بیننده ای را جلب می کند. بسیاری از این گل ها برای اولین بار به حلیج فارس آورده شده اند.

مؤسسین این باغ امیدوارند که این باغ بتواند در کلانشهری که بازدید کنندگان خود را با معماری پرجلوه، جزایر دست ساز و بلندترین ساختمان های جهان خیره می کند، برجسته بماند و نظر همگان را به سوی خود جلب کند و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.

فصل گلدهی در دبی از اواسط اکتبر (مهر) تا اواسط می (اردیبهشت) به طول می انجامد که در چنین زمانی دمای هوا در طول روز به حدود ۲۶ – ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد و در حدود ۱۰درجه سانتی گراد در طول شب افت می کند؛ بنابراین گل ها به آبیاری زیادی نیاز ندارند و آبی هم که به آن ها داده شده خیلی تبخیر نمی شود.

باغ گل دبی دارای یک سیستم آبیاری دوستدار محیط زیست است که در آن از موادی برای حفاظت و نگهداری آب استفاده شده است مانند زیر گلدانی های موئی و پلی مرهایی که رطوبت را به طور کاراتری پخش می کند.

برای ایجاد این باغ حدودا  ۵/۶ هکتاری، حدود ۶۰ روز زمان و ۴۰۰ نفر نیرو استفاده شده است.

لازم به ذکر است که باغ گل دبی در حدود ۴ ماه از سال یعنی در گرمترین ماه های سال بسته است، این زمان به اداره کنندگان این باغ فرصت می دهد که باغ را برای فصل بعدی با گل ها و اشکال جدید طراحی کنند؛ به طوری که اگر در سال بعد از این باغ بازدید کنید، شکل کاملا متفاوتی از این باغ را خواهید دید.

باغ گل دبی

Dubai-Miracle-Garden-35

Dubai-Miracle-Garden-51

Dubai-Miracle-Garden-61

Dubai-Miracle-Garden-71

Dubai-Miracle-Garden-81

Dubai-Miracle-Garden-91

Dubai-Miracle-Garden-101

Dubai-Miracle-Garden-110

Dubai-Miracle-Garden-111

Dubai-Miracle-Garden-121

Dubai-Miracle-Garden-131

Dubai-Miracle-Garden-151

Dubai-Miracle-Garden-161

Dubai-Miracle-Garden-171

Dubai-Miracle-Garden-181

Dubai-Miracle-Garden-191

Dubai-Miracle-Garden-201

Dubai-Miracle-Garden-211

Dubai-Miracle-Garden-221

Dubai-Miracle-Garden-231

Dubai-Miracle-Garden-241

Dubai-Miracle-Garden-261

Dubai-Miracle-Garden-271

Dubai-Miracle-Garden-281

Dubai-Miracle-Garden-291

Dubai-Miracle-Garden-301

Dubai-Miracle-Garden-311

Dubai-Miracle-Garden-321

Dubai-Miracle-Garden-331

Dubai-Miracle-Garden-341

miracle-garden11

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. از سایت خوبتون متشکرم.براتون آرزوی موفقیت روزافزون دارم.واقعا سایتتون در بین سایتهای رقبا بی نظیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.