چشمه زاغی، مقصدی خنک و سرسبز برای تابستان

همچنان که هوا رو به گرمی می گذارد، چهارمحال و بختیاری تبدیل به بهشت مسافرانی می شود که برای فرار از گرما دنبال مقصد خنک و سرسبزی برای سفر هستند. چنین مقصدی اگر فرصت آب تنی هم برای تان فراهم کند که چه بهتر!

برای چنین سفری ما چشمه زاغی بروجن را پیشنهاد می کنیم. چشمه ای که البته در روستاهای اطراف بروجن، در جنوب غربی روستای دهنو و در فاصله حدود یک کیلومتری از سرحدات منازل ساکنان این روستا وجود دارد و اهالی، آن را به نام چشمه زاغی، شی جوق و سی جوق می خوانند.

چشمه زاغی همه ی سال خروشان است و فضای روستا را سرسبز و خنک و زنده می کند. سراغ چشمه زاغی که بروید می بینید بچه های تابستان تن به آب زده اند و صدای خنده شان فضا را پر کرده.

چشمه‌زاغی (1)

در مبدا چشمه زاغی ، چند چشمه کوچک هم دیده می شود که البته خروجی همگی شان، به رودخانه دهنو می ریزد. این رودخانه از دریاچه دهنو که در دشت روستا و در مجاورت امامزاده علی ابن احمد(ع) واقع شده سرچشمه می گیرد و به سمت روستاهای پایین دست روانه می شود و مزارع روستای سورک را سیرآب می کند.

حالا که تا بروجن رفته اید، بد نیست سری به یکی دیگر از چشمه های این شهر بزنید. چشمه سیاسرد که در ۶کیلومتری بروجن قرار دارد و یک منطقه نمونه گردشگری به حساب می آید. چشمه سیاسرد، از زیر کوه سیاسرد سرچشمه می گیرد و آب پر حجم و گوارایی دارد.

سیاسرد، در تابستان ها به خاطر خنکی هوا و کوچه‌باغ‌های سر سبز و زیبایش مسافران را به خود می خواند و در زمستان‌ها هم به خاطر داشتن کوه ها و تپه‌های برفی، امکان اسکی را به مسافران و ورزشکاران می دهد.

در منطقه گردشگری سیاسرد، امکانات و تسهیلات تفریحی و گردشگری فراهم است و تجهیزات حمل و نقل، اسکان و فضای بازی کودکانتدارک دیده شده است. سیاسرد همچنین یک جاده پیاده روی زیبا و مسیر دوچرخه سواری دارد که خیلی ها از شهرهای اطراف آخر هفته های خود را با طی کردن آن می گذرانند.

چشمه‌زاغی (2)

چشمه‌زاغی (4)

منبع:tebyan.net

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.