رتبه ایران در فهرست کشورهای مناسب گردشگری۹۷ شد

خبرگزاری ارک: انجمن اقتصاد جهان، فهرستی از ۱۴۱ کشور جهان را به ترتیب مناسب بودن برای گردشگری منتشر کرد که ایران در این فهرست، جایگاه نود و هفتم را دارد.

به گزارش خبرگزاری کیودو و تارنمای رسمی انجمن اقتصاد جهان (World Economic Forum)، ژاپن در این فهرست، در رده نهم است و از این نظر، بالاترین امتیاز را در میان کشورهای آسیایی دارد.

ژاپن در رده بندی سال ۲۰۱۳، رتبه چهاردهم را در اختیار داشت و در دو سال اخیر توانسته است موقعیت خود را بهبود ببخشد.اسپانیا، فرانسه و آلمان، به ترتیب، اول تا سوم هستند.

در این فهرست، چین جایگاه هفدهم، امارات جایگاه بیست و چهارم و ترکیه جایگاه چهل و چهارم را دارد.ایران نیز در جایگاه نود و هفتم قرار گرفته است.

انجمن اقتصاد جهان، چهارده معیار را برای رده بندی در نظر گرفته است که از آن جمله، می توان به زیرساخت های خدمات گردشگری، زیرساخت های حمل و نقل، رقابت پذیری کالاها و قیمت ها، و شرایط محیط زیست اشاره کرد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.