دره وحیل و آبشارهای بکر آن

در ۵ کیلومتری جاده میانه -تهران یک سه راهی وجود دارد که ابتدای جاده زیبای میانه خلخال است، بعد از طی حدود ۳۰ کیلومتر از این جاده به گردنه زیبای وحیل خواهید رسید، در بالای گردنه قهوه خانه قدیمی به نام “مینا قهوه سی” را مشاهده خواهید کرد که بافت قدیمی خود را حفظ کرده  است.

اینجا ابتدای (یا انتهای) دره زیبای وحیل است. این دره دارای آبشارهای زیبا با ارتفاع  ۵ الی ۳۰ متر است که اکثر آن ها صعب العبور بوده و فقط با تجهیزات فنی سنگ نوردی دسترسی دارند.

دیواره های اطراف دره در مواقعی که رودخانه کوچک پرآب باشد، مانع عبور از این مسیر می شود. خصوصا در فصل هایی که یخبندان باشد.

وحیل (2)

در اواسط دره روستای کم جمعیت وحیل بر فراز صخره ها خودنمایی می کند و برخی خانه های این روستا به طور استراتژیکی بر مسیر احاطه دارند.

روبروی روستا صخره های عظیمی با ارتفاع حدود ۴۰ الی ۷۰ متر به نام داش قالاسی وجود دارد که با توجه به نامگذاری آن احتمال وجود قلعه در بالای آن نیز بعید نیست. این دیواره بیشتر ریزشی بوده و در برخی نقاط دارای سنگ های گرانیت سخت هستند که مناسب علاقمندان صخره نوری طبیعی است.

طول دره حدود ۵ کیلومتر است که در انتها به رودخانه قیزیل اوزن می رسد.

دور از دسترس نیست که در آینده ای نه چندان دور این منطقه یکی از مناطق اکوتوریسمی شهرستان میانه باشد.

وحیل (3)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.