“خلیج کوچک آزادی” خانه‌ای به شکل جزیره کوچک و رویایی

در ساحل جزیره ونکوور بریتیش کلمبیا، خانه‌ای به شکل جزیره ی کوچک و شناوری وجود دارد که با رنگ آمیزی زیبای خود مکانی آرامش بخش را به صاحبان خود هدیه می دهد.

واین آدامز ۶۶ ساله و کاترین کینگ ۵۹ ساله، صاحبان این جزیره دوست داشتنی هستند. این زوج در سال ۱۹۹۲ اقدام به ساخت یک جزیره شناور کردند که بتوانند در آن زندگی کرده و برای خوراک خود به راحتی ماهیگیری کنند.

خانه ای که “خلیج کوچک آزادی” نامیده می شود، از ۱۲ بستر شناور تشکیل شده که شامل یک پیست رقص، یک گالری هنری، یک فانوس دریایی مهمان، یک استدیو برای آدامز و کینگ، و ۵ گلخانه است.

نیم هکتار از مساحت این اقامتگاه به کشت محصولات خوراکی اختصاص داده شده است. این زوج آب مصرفی خود را در تابستان از آبشار اطراف و در زمستان از آب باران تامین می کنند. گرمای این خانه نیز از طریق ۱۴ پانل خورشیدی حاصل می شود اما اخیرا این سیستم را با ژنراتور تعویض کرده اند.

در طول تابستان این زوج زندگی عادی خود را رها کرده و از بازدیدکنندگان پذیرایی می کنند. آدامز یک حکاک ماهر، و کینگ یک نقاش، رقصنده، نویسنده و موسیقیدان است.

بسیاری از ما آرزوی داشتن چنین خانه ای را داریم اما به دلایلی به این آرزوی خود نرسیده ایم. اکنون می بینیم که این زوج چگونه با عزم و اراده خود ۲۰ سال از عمر خود را به ساخت این جزیره زیبا سپری کرده اند.

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-1

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-4

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-6

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-7

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-8

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-9

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-13

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-17

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-24

sustainable-home-off-the-grid-freedom-cove-wayne-adams-catherine-king-231

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.