آب معدنی شورسو

آب معدنی شورسو واقع در کناره رودخانه مردق در روستای شیخ الاسلام، از توابع شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی است.

آب این چشمه معدنی، به طور معجره آسایی باعث درمان بیشتر بیماری‌های پوستی وبیماریهای رماتیسم، زانو درد، همچنین آرام بخش بسیاری ار بیماری‌های روانی و افسردگی  می‌شود.

خواص این چشمه و همچنین وجود آب و هوای مطبوع و در کنار اینها جاری شدن رودخانه ˈمردق چایˈ گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

آب و گاز از قسمت شمالی این حوضچه خارج می‌شود ودر قسمت غربی حوضچه مجرائی وجود دارد که زیادی آب حوضچه از آن خارج می‌شود وبر رودخانه می‌ریزد.

 ین چشمه در حدود دو لیتر در ثانیه آب می‌دهد ,در آب این چشمه گاز کربنیک به مقدار فراوان یافت می‌شود , وقتی آب حوضچه را به هم بزنند در اثر گاز کربنیک سفید رنگ به‌نظر می‌رسد.

در چند متری شرقی چشمه آب شور مظهر وجود دارد و آب و گاز از شکاف سنگ خارج و مستقیماً بر رو دخانه جریان می‌یابد و این آب در ردیف آب‌های معدنی بیکربناته کلسیک و منیزین گازدار و آهن دار سرد است.

سرازیر شدن آب از بالای تپه به چشمه زیبایی خاصی داده و وجود پنج چشمه آب معدنی دیگر در روبروی شورسو از جمله قره سو و قرمزی سو از جلوه‌های دیگر منطقه است.

این محل در فصل تابستان مکان مناسبی برای استحمام و آب تنی محسوب می‌شود.

13126

13128

13134

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.