آبشار کبودوال گرگان ثبت ملی شد

خبرگزاری ارک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: آبشار تمام خزه ای کبودوال در اولین جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی در سال ۹۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ابراهیم کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این آبشار به عنوان ششصد و چهل و نهمین اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گفته وی، آبشار کبودوال و منطقه جنگلی آن یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان است که گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور برای دیدن جاذبه های طبیعی آن به منطقه سفر می کنند.

kabod_bal

وی با اشاره به اینکه آبشار اصلی و حاشیه آن تا چشمه ، حالت طبیعی خود را حفظ کرده است، قدمت اثر را هفت هزار ساله بیان کرد و گفت: مالکیت این اثر، مربوط به سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور است که توسط شهرداری علی آباد کتول و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اداره می شود.

به گزارش ایرنا، آبشار زیبا و تمام خزه ای کبودوال که شهرتی جهانی یافته در کنار کوه های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و آسمان خراش های طبیعی قرار گرفته است.

آبشار اصلی کبودوال و مجموعه آبشارهای کوچکتر آن در داخل پارک جنگلی کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر علی آبادکتول و در دامنه کوه هارون قرار گرفته و گونه های گیاهی و درختی و درختچه ای مجاور این آبشار تماماَ بومی منطقه می باشد.

ارتفاع آبشار ۱۲ متر و عمق حوضچه دو متر وعرض حوضچه چهار متر و طول حوضچه هشت متر بوده و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگری آن ۵۵۰ متر است.

علی آباد با افزون بر ۱۳۲هزار نفر جمعیت در حدود ۴۰ کیلومتری شرق گرگان (مرکز استان گلستان) واقع بوده و شامل چهار شهر علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و ۷۶ روستا است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.