جشنواره عکاسی «تبریز، باغ شهر ایران» برگزار می شود

انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز  جشنواره عکاسی با موضوع « تبریز، باغ شهر ایران » با محوریت نگاه خاص و عکاسانه به فضای سبز و پارکهای شهر تبریز برگزار می کند.

این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ حفظ و ترویج فضای سبز شهری، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با عکاسی و نگاه خلاقانه به فضای سبز شهر و پارکها، دید هنری در رابطه با زیباییهای پارکها و فضای سبز تبریز و دید چالشی نسبت به وضعیت موجود پارکهای تبریز بر پا می شود.

این جشنواره شامل دو بخش حرفه ای و آماتور بوده و موضوعات آن در دو بخش اعم از بخش اول: پارکهای شهر تبریز – فضای سبز شهری و در بخش دوم نیز عکاسان این بخش می توانند در ۲ بخش موضوعات الف و نیز فضای سبز منازل و آپارتمانها و مجتمع های مسکونی عکسهای ثبت شده خود را با موبایل و یا لوازم عکاسی آماتوری ارائه دهند.

موضوعات جشنواره « تبریز، باغ شهر ایران »  که دبیرخانه جشنواره دو بخش ویژه نیز به صورت مشترک برای عکاسان حرفه ای و آماتور در نظر گرفته است بدین ترتیب است: عکسهای قدیمی پارک ائل گلی تبریز ، عکسهای لاله های پارک ائل گلی تبریز.

b9298

بر این اساس همچنین مقررات جشنواره «تبریز، باغ شهر ایران»  بدین شرح است:

-هر عکاس حرفه ایی می تواند حداکثر ۳ اثر به صورت تک عکس در هر بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

-هر عکاس آماتور می تواند حداکثر ۴ اثر به صورت تک عکس در هر بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

– عکسها می بایست روی CD و با فرمت JPG در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر و با دقت ۳۰۰dpi ارسال شوند.

– کلیه عکسهای راه یافته به بخش مسابقه در بخش الف توسط دبیرخانه جشنواره چاپ و به نمایش گذاشته می شود.

-کلیه عکسهای راه یافته به بخش ب مسابقه بصورت مالتی مدیا در پارکها و مراسم اختتامیه جشنواره نمایش داده خواهند شد.

– مسئولیت هرگونه پیشامد نامطلوب و ارسال نامناسب آثار به عهده صاحب اثر یا ارسال کننده آن خواهد بود.

-در صورت آنالوگ بودن آثار ، نگاتیو اثر و در صورت دیجیتال بودن فایل اصلی عکس باید نزد عکاس موجود باشد.

-کلیه شرکت کنندگان فرم مشخصات خواسته شده را تکمیل و به همراه یک قطعه عکس ۳x 4 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

-آثار برگزیده عودت نخواهند شد.

– دبیرخانه جشنواره برای آثار پذیرفته شده در بخش الف ( بجز آثار برتر ) مبلغ  ۵۰۰ هزار ریال بعنوان حق التالیف پرداخت خواهد کرد.

-شرکت برای کلیه عکاسان و علاقمندان آزاد بوده و تکمیل فرم درخواست شرکت در مسابقه به منزله پذیرفتن شرایط مسابقه می باشد.

-تصمیم گیری در مورد کلیه مسائل پیش بینی نشده در آیین نامه بر عهده دبیرخانه جشنواره می باشد.

– برگزار کننده حق استفاده از آثار برتر را در تالیفات ، پوسترها و … با ذکر نام صاحب اثر بر خود محفوظ میدارد.

خاطرنشان می شود، داوری آثار ارسال شده به جشنواره «تبریز، باغ شهر ایران» توسط میرعباس آل یاسین، کمال شب خیز و نادر فارغی انجام می شود.

 گفتنی است، شرکت کنندگان در این جشنواره تا تاریخ هفتم خرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی جاده ائل گلی، پارک تاریخی ائل گلی، ضلع شرقی استخر، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، واحد روابط عمومی ارسال کنند.

شماره تماس دبیرخانه جشنواره : ۰۴۱ – ۳۳۸۶۱۷۵۶

آدرس پایگاه اینترنتی : Parks.tabriz.ir | www.TAPC.i

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.