آشنایی با موزه مردم شناسی ونکوور

ونکوور (Vancouver)‏ شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا است . این شهر بندرگاهی مهم و بزرگ‌ترین کلانشهر غرب کانادا (سومین در کل کشور) است. ونکوور شهری است با آمیختگی فرهنگی شدید که هر سال در بین فهرست شهرهای دارای کیفیت بالای زندگی قرار می گیرد. در کنار زیبایی های طبیعت ونکوور، همه جای شهر پر است از موزه ها، گالری های هنری,  رستوران ها وکافه هایی که هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند.  اگر شما هم پایه‎ی موزه‎گردی در ونکوور هستید، همراه سفرنامه ارک باشید و با موزه های زیبای این شهر آشنا شوید. در این مطلب به معرفی موزه مردم شناسی ونکوور می پردازیم.

MOA gallery Pacific Spirit Hostel, Museum of Anthropology

در غرب ونکوور و در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دیرک های توتم مانند متعدد، مسیر منتهی به موزه انسان شناسی را که به دلیل داشتن اولین آثار هنری کشور در ساحل شمالغربی بسیار مشهور میباشد به شما نشان خواهند داد. یکی از ویژگی های اصلی این موزه، داشتن کلکسیون وسیعی از آثار افرادی همچون بیل راید و مجسمه مشهورش کلاغ و انسان اولیه میباشد .

ubc_museum_of_anthropology_009

موزه مردم شناسی یو بی سی در سال ۱۹۴۷ پایه گذاری شد اما ساختمان فعلی آن در سال ۱۹۷۶ با طراحی آرشیتکت کانادایی آرتوراریکسن بنا شد. این بنا یکی از جاذبه های توریستی شهر ونکوور محسوب می شود. در این موزه آثار هنری با مضامین مردم‎شناسی، باستان‌شناسی نگهداری می‌شود. موزه مردم‎شناسی بیش از ۵۳۵ هزار قطعه‌ی باستانی از تمدن‌های بشری سراسر جهان را در خود جای داده است و در کنار این‌ها گالری‌های این مجموعه هر ساله نمایشگاه‌های هنری را از آثار هنرمندان سراسر جهان به نمایش درمی‌آورند.

تنها در بخش آفریقای این موزه بیش از ۲۸۰۰ قطعه هنری از کشورهای مختلف این قاره دیده می شود. همچنین بخشی از موزه به  کلکسیونی از البسه و پارچه اختصاص دارد که نیمی از آنها از آسیاست.

vancouver museum_of_anthropology

موزه مردم‎شناسی ونکوور (دانشگاه بریتیش کلمبیا) اکنون یکی از مراکزی است که همه ساله بسیاری از هنرمندان مدرنیست از سراسر جهان آثارشان را در آن به نمایش می‌گذارند. یکی از آخرین نمایشگاه‌هایی که در این مرکز برگزار شد، نمایشگاهی به عنوان «سفر» بود که در آن کارهای هنرمندان شناخته شده ایرانی و عربی همچون پرویز تناولی، فرهاد مشیری، ایمن بعلبکی، تیسیر بطنیجی‌ به نمایش درآمد و مجسمه‌ای از پرویز تناولی با عنوان «آه پرسپولیس» عنوان بهترین اثر به نمایش درآمده در این موزه را از سوی بازدیدکنندگان دریافت کرد. در این موزه آثار هنری با مضامین مردم‎شناسی، باستان‌شناسی و اشیایی که براساس آن‌ها می‌توان به بررسی تاریخ اقوام و تمدن بشری پرداخت، نگهداری می‌شود.

Museum-anthropology-vancouver-2006-05-22 museum-of-anthropology

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.