ظرفیت اقامتی کشور هر شب حدود ۴ میلیون نفر

نوروز است و سفر و اقامت. اما اگر نفر ۱۳۵۳۰۳ نفر هستید که برای اقامت اقدام می‌کنید باید اقامت در هتل را فراموش کنید چراکه ظرفیت اسکان هتل‌ها در هر روز ۱۳۵۳۰۲ نفر است.

در این صورت می‌توانید به سراغ اقامت در مهمانپذیرها بروید اما بدانید ظرفیت این بخش نیز هر روز ۸۶۸۸۴ نفر است. اگر بازهم بنابر دلایلی با ظرفیت پر مهمانپذیرها روبه‌رو شدید هتل آپارتمان‌ها نیز مکان مناسبی برای اقامت شما خواهد بود.

ظرفیت هتل‌آپارتمان‌ها نیز در نوروز ۴۲۱۰۳ نفر خواهد بود. البته نگران نباشد چراکه منازل استیجاری، کمپ‌ها، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی نیز به ظرفیت مراکز اقامتی در نوروز ۹۴ افزوده شده‌اند و در کل هر شب ۳۸۴۵۰۶۳ نفر می‌توانند در تمام مراکز اقامتی کشور اقامت داشته باشند.

اگر بخواهید بدانید که تعداد سایر واحدهایی که خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی ارائه می‌دهند چقدر است باید بگوییم که در نوروز ۹۴، ۲۲۱۸ پایگاه انتظامی ناجا در کنار ۹۷۸ پایگاه امدادی هلال احمر فعال خواهد بود.

در عین حال ۱۷۵۶ داروخانه شبانه روزی در کنار ۱۷۴۰ بیمارستان و درمانگاه با کشیک ویژه نوروز خدمات ارائه خواهند داد. البته مسافران نوروزی می‌توانند از خدمات اطلاع رسانی و راهنمای مسافران نیز بهره مند شوند چنانکه ۹۲۶ کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر سازمان میراث و گردشگری در نوروز ۹۴ فعال خواهد بود و جمع کیوسک‌های اطلاع رسانی اعم از هلال احمر و شهرداری به ۲۸۲۶ می‌رسد.

اگر هم هوس بازدید از موزه را داشتید باید بگوییم که ۳۴۵ موزه در نوروز فعال خواهد بود. همچنین قرار است ۱۳۰۸ سفره هفت سین برگزار شود. تعداد نمایشگاه‌های صنایع دستی ۷۲۸ مورد خواهد بود.

البته قرار است ۱۱۸۲۶ باب سرویس بهداشتی و ۱۰۱۴ باب حمام عمومی نیز در نوروز فعال خواهند بود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.