در استان چهارمحال و بختیاری به گردشگران نوروزی تا ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند فارسان و کوهرنگ که امکان اقامتی زیاد است، به گردشگران نوروزی تا ۵۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

حیدر صادقی درباره برنامه‌های نوروزی این استان اظهار کرد: ستاد سفر نوروزی استان به ریاست استاندار به صورت دائمی از اوایل بهمن‌ماه برگزار شد. تا کنون حدود ۷۵۰۰ نفر عوامل اجرایی ستاد و ۹ کمیته خاص در سطح استان بسیاری از برنامه‌های نوروز را تدوین کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌هایی درباره معرفی جاذبه‌های گردشگری، تبلیغات، چاپ کتاب، سی دی، بروشور و … برنامه‌ریزی شده است. به غیر از کمپینگ‌ها حدود ۱۰ هزار نفر ظرفیت اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و واحدهای اقامتی که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی هستند داریم. روزانه حدود ۱۵ هزار نفر هم می‌توانند در کمپ‌های استان اقامت داشته باشند.

او بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها، مدارس جزو مراکز ارزان‌قیمت استان هستند و آموزش پرورش خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهد.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: مسافرانی که وارد این استان می‌شوند معمولا گردشی عمل می‌کنند و تقربیا به بسیاری از نقاط استان سفر می‌کنند. بسیاری از مسافران از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند.

صادقی گفت: میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و شهرداری در نقاط متفاوت استان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دارند و به مسافران بروشور، نقشه و کتاب توزیع می‌کنند. شهرداری‌ها در ورودی شهرها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هلال احمر عمدتا در ورودی و محورهای پرتردد و میراث فرهنگی هم در سایت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.

او با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری برای سلیقه‌های مختلف، مقاصد مختلفی دارد، درباره محورهای گردشگری کمتر شناخته‌شده این استان توضیح داد: محور گردشگری شهرکرد به سمت روستای دوپلان و سد کارون چهار یکی از بهترین محورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در سطح ملی است که مناطق حفاظت‌شده، چندین آبشار و ایل‌های عشایر را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری این استان افزود: مسافرانی هم که می‌خواهند حتی به مدت دو ساعت در استان باشند می‌توانند در هر مسیر و هر ۲۰ دقیقه از مسافت استان از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری لذت ببرند. حتی در روستاهای دوردست استان هم امکانات اقامتی فراهم است.

صادقی با بیان اینکه ۱۴ بازارچه، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در این استان برپاست، گفت: این بازارچه‌ها در مجموعه تاریخی – فرهنگی چالشتر، پارک لاله شهرکرد، هتل‌ها و پل مصلای شهر بروجن برگزار می‌شوند، همچنین ۱۰ نمایشگاه سوغات برای مایحتاج گردشگران دایر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.