دریاچه‌ای که حیوانات را سنگ می‌کند

دریاچه ناترون واقع در تانزانیا یکی از آرام‌ترین دریاچه‌های آفریقا محسوب می شوند، اما در عین حال یکی از مرموز‌ترین دریاچه‌های آفریقا نیز به شمار می‌آید زیرا تاکنون تصاویر عجیبی از این دریاچه به ثبت رسیده است.

آب قلیایی این دریاچه از pH بالایی برخوردار است،‌PH این دریاچه بیش از ۱۰٫۵ است و به اندازه‌ای تند و تیز است که می‌تواند پوست بدن و چشم‌های حیواناتی که با این محیط آشنایی و سازگاری ندارند را بسوزاند.

ناترون2

قلیلیی بودن آب این دریاچه ناشی از کربنات سدیم و دیگر مواد معدنی است که از تپه‌های اطراف به سوی این دریاچه در جریان است و رسوبات کربنات سدیم که زمانی از آن برای مومیایی کردن مصری‌ها استفاده می‌شد، برای حفظ بقایای جانداران بداقبالی که بدنشان با آب دریاچه سازگاری نداشته و ناآگاهانه وارد آب این دریاچه‌ می‌شوند نیز استفاده می شود.
باوجود اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که حیوانات ناسازگار با این محیط به محض ورود به آب این دریاچه تبدیل به سنگ شده و می‌میرند.

ناترون3

نیک برند عکاسی است که توانسته تصاویر ترسناک و عجیبی از اجساد جانورانی که در این دریاچه تبدیل به سنگی از رسوبات کربنات سدیم شده‌اند به ثبت برساند. وی در این تصاویر اجساد پرندگان و خفاش‌هایی را نمایش داده که بر روی آب شناور بوده یا جریان آب آنها را به ساحل دریاچه پرتاب کرده‌است.
دریاچه ناترون یکی از دو دریاچه قلیایی در شرق آفریقا است که از چشمه‌ها و جوی‌های کوچک تغذیه می‌شود و درجه حرارت آب آن در روزهای گرم می‌تواند تا ۴۱ درجه افزایش پیدا کند.
دریاچه ی ناترون از جمله زیباترین محل های گردشگری است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کنند و اگر محلی برای شنا در آن ها تعبیه شود دیگر سیلی از گردشگران را به خود جذب خواهد کرد ولی همه دریاچه های دنیا این خاصیت را ندارند.ناترون4

معمولا در کنار هر دریاچه و محلی که آب وجود داشته باشد حیات وحش پرندگان مختلف نیزبه وجود می آید و گونه های مختلف از پرندگان در کنار دریاچه جمع می شوند. برخی از دریاچه ها تنها به خاطر موجوداتشان معروف هستند زیرا محیطی زیبا را به وجود می آورند.
دریاچه “ناترون” در شمال تانزانیا دریاچه ای است که بسیاری ازمردم از آن ترس دارند زیرا در اطراف این دریاچه به راحتی می توان پرنده های را پیدا کرد که بر اثر مواد درون آب دریاچه به مجسمه تبدیل شده اند. این دریاچه به عنوان یکی از مخوف ترین نقاط تانزانیا شناخته می شود.زیرا این دریاچه از خاکسترهای آتش فشانی پر شده است
آب این دریاچه گاهی اوقات تا ۶۰ درجه سانتی گراد بالا می رود و زندگی کردن در آن برای هر موجودی می توان سخت و کشنده باشد همچنین قلیایی بودن آن باعث می شود تا هر موجودی خیلی سریع تبدیل به مجسمه شود.

ناترون5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.