عجیب ترین آب گرم دنیا در آمریکا

چشمه آب گرم پرواز (Fly Geyser)  واقع در ایالت نوادا در آمریکا، یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده است. این آبگرم در نزدیکی لبه مخزن پرواز قرار دارد و ارتفاع آن تنها ۱٫۵۲۵ متر است و اگر ارتفاع آن را با تپه ای که روی آن نشسته حساب کنیم، ۳٫۶۶ متر خواهد بود. چشمه آب گرم پرواز به طور کامل یک پدیده طبیعی نیست، بلکه به طور تصادفی هنگام حفاری یک چاه در سال ۱۹۱۶ ایجاد شده است. عمل حفاری به مدت چندین دهه ادامه پیدا کرد تا اینکه در دهه ۱۹۶۰ آب گرمی از یک نقطه با دیواره ی نازک سرازیر شد. مواد معدنی حل شده در آب افزایش پیدا کرده، روی هم انباشته شد و تپه ای به وجود آورد که چشمه آب گرم پرواز روی آن قرار گرفته است. این تپه هنوز هم تا به امروز در حال رشد است.

Fly-Geyser-Wallpaper

چشمه آبگرم پرواز با استفاده از یک حصار بلند و درهای قفل شده، محافظت می شود اما با وجود این محافظت ها، بیشتر مردم ترجیح می دهند برای دیدن بهتر منظره از نرده ها عبور کنند.

fly-geyser6[2]

چشمه آب گرم پرواز در فاصله ۳۲ کیلومتری شمال گرلاخ، در شهرستان واشو، نوادا قرار دارد. این چشمه آبگرم تقریبا ۱٫۳ مایل از جاده فاصله دارد ولی آنقدر بزرگ است که از ده ها متر دورتر دیده می شود.

fly geyser

این چشمه آبگرم علاوه بر اینکه خواص درمانی زیادی دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوت، تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران می آورد. در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی زندگی می کنند و این آبشار کوچک سنگی را به یک منطقه شگفت انگیز تبدیل می سازند.

fly-geyser1[2]

گردشگرانی که قصد سفر به این آبگرم شگفت انگیز را دارند، معمولا ساعات ظهر را برای این کار انتخاب می کنند. چون در این صورت آب و آفتاب تصویری خلق می کند که نمونه اش را هیچ جای دیگر نمی توان دید. آب تا ارتفاع ۲ متری پاشیده می شود و قطرات ریز آن به همه جا می پاشد. خورشید هم با تابیدن به این آب معدنی نمایی هزار رنگ به آبگرم می دهد.

fly-geyser-green

Fly-Geyser-Nevada

fly-geyser-nevada-5

fly-geyser-nevada-8

fly-geyser3[3]

fly-geyser5[2]

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. kheyli gashang bood.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.