استقبال گالری‌های تهران از پاییز

gf

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در آغاز فصل پاییز هستند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایسنا،‌ گالری عقیلی میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های زهرا جعفری از طبیعت، بویژه نقاشی‌های گل رز است. در این نمایشگاه ۱۹ نقاشی در سبک «امپرسیونیسم» با نام «لارُزا» با تکنیک اکرولیک روی بوم و مقوای قاب‌شده به‌نمایش گذاشته می‌شود. جعفری در کشیدن این آثار از حجم نور و رنگ بسیاری استفاده کرده است.

نمایشگاه «لارزا» از ۴ تا ۱۶ مهر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری عقیلی واقع در شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ میزبان هنردوستان است.

نگارخانه نقش جهان

فرخنده رزقی در نمایشگاهی با عنوان «صخره‌های من» نقاشی‌های انتزاعی خود را به‌نمایش می‌گذارد. او ۱۴ تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با متریال رنگ روغن در این نمایشگاه در معرض دید عموم می‌گذارد که سبک همه‌ی آن‌ها انتزاعی است.

نمایشگاه آثار این هنرمند، چهارم مهرماه در نگارخانه‌ی «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران (باهنر) از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۹ مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه عکسخانه شهر

موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر به‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس، عکس‌هایی را از دوران جنگ به‌نمایش گذاشته است. این نمایشگاه شامل ۳۰ قطعه عکس رنگی در اندازه‌های مختلف از آرشیو موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۳۰ شهریور تا ۸ مهرماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.

گالری فرامرزی

گالری فرامرزی میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندانی مانند مارکو گریگوریان، پرویز کلانتری و ایران درودی با موضوع «کویر» است. این نمایشگاه «برهوت» نام دارد و دلیل برگزاری آن توجه ویژه‌ی هنرمندان ایرانی به طبیعت سرزمین ایران است.

نمایشگاه «برهوت» از چهارم تا ۲۴ مهرماه در گالری فرامرزی واقع در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره‌ی ۶ برقرار است.

گالری شیلا

مرتضی اسدی مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را با موضوع انسان و رفتن در نمایشگاهی با عنوان «خیال ایرانی» در گالری «شیلا» به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم به‌نمایش گذاشته شده است. این آثار، سبک خاصی ندارند.

نمایشگاه «خیال ایرانی» از ۴ تا ۱۱ مهرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از طالقانی، کوچه‌ی گیلان، شماره‌ی ۲، واحد ۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری ساربان

برنامه‌ی پاییزی گالری ساربان با افتتاح نمایشگاه گروهی خوشنویسی «سیاه‌مشق از نگاه خوشنویسان امروز» آغاز می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی مانند پیمان پیروی، محمد جوادزاده، بابک حجازی، حبیب رمضان‌پور، مجتبی سبزه، عباس سلطان‌آبادی، مصطفی شبستری، محمدرضا صدری، زهره عباسی، سیدمهدی علوی، محمدعلی قربانی، علی گنجی، احمد مازادی، احمد محمدپور، سیدحیدر موسوی، علی مهری و محمد مهدی یعقوبیان به مدت ۹ روز به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه «سیاه‌مشق از نگاه خوشنویسان امروز» چهارم مهرماه در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ افتتاح می‌شود و تا ۱۲ مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ساربان سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری گلستان

شیرین محسنی‌نسب آثار نقاشی خود را به‌صورت چیدمان بوم‌ها در گالری گلستان به‌نمایش می‌گذارد. به گفته‌ی این هنرمند، آثار نمایشگاه «دوزخ، برزخ، بهشت» برشی از زندگی خود هنرمند است. او همچنین معتقد است، نقاشی، لحظه‌ها را شاعرانه‌تر می‌کند و این بیننده است که از هر عکس‌العملی، تعبیری خاص را به صرف تمام غرایز و فرهنگ و مصائب و مسائل خود برداشت می‌کند.

نمایشگاه «دوزخ، برزخ، بهشت» روز جمعه ۱۱ مهرماه در گالری گلستان افتتاح به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره‌ی ۳۴ افتتاح می‌شود و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری گلستان پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری شهر کتاب مرکزی

ندا عزیزی ویدئوی چیدمانی با موضوع فضای شهری را در گالری شهر کتاب مرکزی به‌نمایش می‌گذارد. این ویدئو چیدمان با تمرکز روی حمل‌ونقل عمومی و فضای شهری به‌نمایش گذاشته می‌شود. عزیزی یک سال است که روی این موضوع فعالیت می‌کند و چیدمان هم با همین تم در شهر کتاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. برای این چیدمان از متریال‌های مختلف استفاده شده و ترکیبی از مواد مختلف از جمله آهن، چوب و پارچه است. علاوه بر این چیدمان، نمایشگاهی از آثار نقاشی الناز مصطفایی در این گالری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ۲۸ شهریور تا ۹ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید ‌دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهار‌راه حسابی، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «رهایی» با آثار ۸۰ نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی و برای حمایت از مردم غزه ۲۱ شهریورماه، با حضور علاقه‌مندان و مسوولان هنری در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت.

نمایشگاه «رهایی» از ۲۱ شهریور تا ۲۱ مهر در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری نگاه

مهران یوسف‌زاده طراحی‌های خود از مناطق کمتر دیده‌شده ایران را در گالری نگاه به‌نمایش می‌گذارد. این هنرمند درباره‌ی این نمایشگاه، اظهار کرد: طراحی‌هایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، طی ۱۰ سال با موضوع مناطق کمتر دیده‌شده ایران خلق شده‌اند. این مجموعه شامل ۷۵ طراحی است که ۱۶ اثر از آن‌ها در گالری نگاه به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه آثار مهران یوسف‌زاده ۲۷ شهریورماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره ۳۲ افتتاح شد و تا هشتم مهرماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری نگاه شنبه‌ها تعطیل است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.