ساخت‌وساز غیرقانونی در اطراف دریاچه گهر

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: هرگونه ساخت و ساز در اطراف دریاچه گهر غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، سید عابدین نوری در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی دورود، افزود: هرگونه ساخت و ساز توسط هر دستگاه دولتی و غیر دولتی در اطراف دریاچه گهر مغایر قوانین زیست محیطی است و باید با عوامل و مسببان آن به شدت برخورد شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه اخیرا دیده شده که اداره کل محیط زیست استان لرستان در یک اقدام غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز بناهایی در فاصله کمتر از ۲۰ متر از دریاچه گهر کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر دورود تصریح کرد: این امر موجب اعتراض عمومی و تشکل‎های زیست محیطی شده و این در حالی است که مسئولان و متولیان محیط زیست براساس قانون باید خود را حافظ و نگهبان طبیعت از جمله دریاچه زیبای گهر بدانند.

نوری اضافه کرد: چنانچه بودجه‌ای به دریاچه گهر اختصاص یافته باید آن را درست و در جهت احیای هرچه بهتر این ودیعه الهی با هدف جذب هرچه بیشتر گردشگر و دوستداران طبیعت هزینه کرد. اعتبار تخصیص یافته باید در جهت پاکسازی و زیباسازی محیط اطراف دریاچه هزینه شود تا موجب جذب بیشتر گردشگران شود.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها افزود: در همین رابطه به نمایندگی از طرف مردم و تشکل‎های زیست محیطی از ابتکار، معاون رئیس جمهور خواستاریم دستور دهند موضوع، بررسی و از هرگونه ساخت و ساز در اطراف دریاچه گهر دورود خودداری شود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.