تبریز؛ کاندیدای شهر نمونه گردشگری سال ۲۰۱۶

معاون گردشگری کشور گفت: تبریز کاندیدای ایران برای رقابت انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای مسلمان جهان از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی (او.آی.سی) است.

به گزارش آناج، مرتضی رحمانی‌موحد با اعلام این خبر به مردم آذربایجان شرقی، اظهار کرد: تبریز، برای رقابت انتخاب شهر نمونه گردشگری سال ۲۰۱۶ از سوی ایران به سازمان کشورهای اسلامی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان شرقی در نقشه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جایگاهی ممتاز دارند، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های دقیق برای استفاده از این ظرفیت‌ها، تبریز بتواند به شایستگی عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی جهان در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

رحمانی موحد وجود ۴ هزار اثر تاریخی، دو اثر ثبت جهانی از مجموع ۱۷ اثر ثبت جهانی شده کشور، ۸۰ نوع صنایع دستی زنده و فعال، وجود انواع گردشگری به ویژه اکوتوریسم، طبیعت گردی و جنگل‌های ارسباران و گردشگری سلامت تبریز و آذربایجان شرقی را در نگاه مدیریت کلان کشور دارای شاخص خوبی کرده تا به عنوان کاندیدای ایران به عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به فرهنگ‌سازی گردشگری و تعامل جامعه میزبان و مهمان در این موضوع، یادآور شد: مهمان‌نوازی ویژگی برجسته و خوب مردم ایران و به ویژه آذربایجان شرقی است که حتی می‌تواند در سطحی جهانی به عنوان وجهه کشورمان مطرح و برجسته شود.

رحمانی موحد  تبریز و آذربایجان شرقی را به دلیل داشتن مرزهای هوایی و زمینی با کشورهای همسایه مقصد مورد علاقه گردشگران خارجی خواند و اظهار امیدواری کرد از ظرفیت‌های جاده‌ای و عبوری بیش از پیش در توسعه صنعت گردشگری این منطقه و کشور استفاده شود.

 ۵۴ کشور از چهار قاره جهان عضو سازمان همکاری‌های اسلامی هستند که معرفی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در آن می‌تواند  زمینه‌ساز رشد و گسترش چشمگیر گردشگری در این شهر شود.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.