زیباترین باغ دنیا با گل های طبیعی

باغ بوچارت (Butchart) مجموعه ای از باغ های گل در کلمبیای کانادا ، واقع در نزدیکی ویکتوریا در جزیره ونکوور ، یکی از زیباترین باغ گل های طبیعی دنیاست. این باغ منحصر به فرد و بی مانند از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در کانادا محسوب می شود. این باغ به عنوان قطعه ای از بهشت همه ساله نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جذب می کند. باغ رویایی بوچارت به دلیل شهرت بین المللی خود به عنوان یک سایت تاریخی و ملی تعیین شده است.

رابرت پیم بوچارت ، پیشگام در صنعت پررونق سیمان در آمریکای شمالی ، در سال ۱۹۰۴ یک کارخانه سیمان در جزیره ونکوور تأسیس کرد. سپس خانواده بوتچارت در نزدیکی معدن ، خانه ای به همراه بوته های رز و نخود فرنگی ساختند.

بعد از مدتی همسر آقای بوچارت ، خانم جنی به فکر ایجاد تغییرات زیبایی در گودال فرسوده و غول پیکر افتاد.در نزدیکی زمین های کشاورزی ، از چندین تن خاک مرغوب به منظور پوشاندن کف معدن استفاده کرد. و بعد از آن به تدریج معدن به باغی تماشایی تبدیل شد.

بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۲۹ خانواده بوچارت یک باغ ژاپنی در کنار دریا ، یک باغ ایتالیایی در زمین سابق تنیس و یک باغ رز زیبا ایجاد کردند. آقای بوچارت افتخار بزرگی از کار قابل توجه همسرش به دست آورد. وی پرندگان زینتی را از سرتاسر جهان جمع آوری کرد و اردک ها را در حوضچه ای ، طاووس های پر سر و صدا را روی چمن و پرندگان را در قفس هایی در سراسر باغ نگهداری کرد.

این باغ را نوه بوچارت در تولد بیست و یک سالگیش به عنوان هدیه دریافت کرد و پس از جنگ جهانی دوم ، برای زیباسازی باغ و تبدیل خانه ها به باغ های بیشتر و یک مقصد مشهور بین المللی تلاش بسیار کرد. وی به طور کلی ۵۰ سال برای توسعه باغ سپری کرد. وی در ماه های تابستان فعالیت هایی را به این مجموعه افزود که عبارتند از: کنسرت سمفونی در فضای باز (۱۹۵۳-۱۹۶۷) ، نمایش ستاره های جوان اپرای متروپولیتن ، انواع نمایش ها (۱۹۶۱) و آب نماها (۱۹۶۴) برای شصتمین سالگرد تأسیس باغ. بعد از فوت وی در سال ۱۹۹۷ نوادگان بوچارت همچون پدربزرگ و پدر خود به ایجاد نوآوری و توسعه ی این باغ پرداخته و امروزه شهرت جهانی به دست آورده اند.

قسمت های مختلف باغ:

  • گودال باغچه (Sunken Garden):

در بازدید از باغ یک منظره تماشایی از گودال باغچه را خواهید دید ، همچنین دیوارهای قطور (باقیمانده از معدن قدیمی) ، درختان گل و درختچه های منحصر به فرد. تپه سنگی مرکزی و گیاهان کاشته شده در باتلاق باغ به ماهیت بی همتای این باغ فراموش نشدنی می افزاید.

  • مسیر چمن پیاده روی (Concert Lawn Walk):

پس از گودال باغچه ، غرفه گنبدی شکل کودکان ، چرخ و فلک و نمایشگاه ۳۰ عدد حیوان و ارابه چوبی دست ساز را خواهید دید. این چرخ و فلک دوست داشتنی ، محبوب بازدید کنندگان با هر سن و سالی است. شما می توانید در مسیر چمن چرخی زده و در طول یکی از بهترین باغ های گل کوکب منطقه (تابستان و پاییز) قدم بزنید.

  • باغ گل رز (Rose Garden):

نزدیک مسیر چمن ، گل های رز با رنگ های روشن و بوی دلپذیر (تابستان/اوایل پاییز) به صورت طاق هایی ایجاد شده اند. هم مرز با باغ بزرگ گل های آبی رنگ ، این باغ دارای مجموعه ی گسترده ای از فلوریباندا (Floribundas) ، رمبلر (Ramblers) ، گل نیلوفری و چای گل سرخ است. هر یک از انواع این گل ها با یک اسم ، خاستگاه و سال تأسیس با تأیید انجمن رز آمریکا نامگذاری شده اند.

  • باغ ژاپنی (Japanese Garden):

باغ ژاپنی همواره آرام و بی سر و صدا می باشد. مسیرهای موجود ( با خشخاش های آبی رنگ هیمالیا در اواخر بهار) شما را به وسیله نهرها ، حوضچه ها و پل ها راهنمایی می کنند. صدای خش خش افراهای ژاپنی و درختان راش آرامش را برای شما عرضه می کند. جنی بوچارت به همراه دستیار کارشناس ژاپنی خود این باغ را در سال ۱۹۰۶ تکمیل کرد. اگر قصد دارید که در فصل تابستان از این باغ بازدید کنید ، تور قایق سواری را از اسکله نزدیک انتهای باغ فراموش نکنید.

  • باغ ایتالیایی (Italian Garden):

پس از باغ ژاپنی ، شما خود را در برابر یک حوضچه ستاره پر زرق و برق خواهید یافت. آن سوی حوضچه ، باغ ایتالیایی وجود دارد که توسط دو دروازه طاقی شکل محصور شده است. این باغ در اصل زمین تنیس خانواده بوچارت بوده که یک مجسمه برنزی از سیاره عطارد و یک حوضچه با اشکال پیچیده و متقاطع دارد.

  • باغ مدیترانه ای (Mediterranean Garden):

شما با گذر از باغ ایتالیایی و عبور از تونلی کوتاه به وسیله قایق به مجسمه برنزیپیازا و فلورانس Tacca خواهید رسید. سپس به میدان چرخ آبگرد و به سمت پارکینگ رفته و از باغ مدیترانه ای دیدن فرمائید. این منطقه نسبتا کوچک با چیدمان سرسبز و گیاهان عجیب و غریب از سراسر جهان شما را شگفت زده خواهد کرد.

autumn-full-dahlias

autumn-full-japanese-maples

autumn-full-perennial-border

autumn-full-second-growth-forest

autumn-full-sunken-garden-light

spring-full-laburnmum-walk

spring-full-sunken-garden-bloom

summer-full-fountain

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.