حضور ۱۰ کشور در جشنواره شعر ترکی رضوی

عکس رضوی برای چهارمین دوره موضوع جشنواره امام رضا(ع) در آذربایجان شرقی است و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. آذربایجان غربی نیز برای نهمین سال پیاپی میزبان جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی‌آذری است.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی استقبال از جشنواره عکس رضوی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ارسال پیامک به شرکت‌کنندگان سال‌های قبل، تعدادی از آنها نیز در جشنواره شرکت کرده اند.

علی‌اکبر صفی‌پور ادامه داد: اینگونه نیست که تنها عکاسان تازه کار در جشنواره شرکت داشته باشند و ما شاهد شرکت عکاسان حرفه ای نیز در جشنواره هستیم.

به گفته این مقام مسئول، زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه ها و امام‌زادگان، وقف، فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا(ع)، جلوه‌های مشهدالرضا، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت و جلوه‌های فرهنگ رضوی در خارج از کشور محورهای این جشنواره بودند که از طریق پست به دبیرخانه ارسال شدند.

دبیر جشنواره به دریافت بیش از ۱۵۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره پانزدهم مرداد بود.

صفی پور از برگزاری نمایشگاه شامل آثار برتر جشنواره در دهه کرامت خبر داد و گفت: کتاب نفیسی نیز از آثار برگزیده جشنواره چاپ و به کلیه عکاسانی که آثارشان  به نمایشگاه راه یافت اهدا می شود.

وی به برگزاری اختتامیه جشنواره در تاریخ دوازدهم شهریور اشاره کرد و گفت: ما هشت نفر برگزیده خواهیم داشت که جوایز آنها علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب ۲۵ میلیون ریال، ۲۰ میلیون ریال، ۱۵ میلیون ریال، ۱۲ میلیون ریال، ۱۰ میلیون ریال، ۸ میلیون ریال، ۷ میلیون ، و ۶ میلیون ریال است.

حضور ۱۰کشور در نهمین جشنواره شعر ترکی رضوی

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به حضور ۱۰کشور در نهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: خوشبختانه به دلیل انتخاب این موضوع در ۹ جشنواره پیاپی، این جشنواره مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است و تعداد شرکت‌کنندگان هر سال افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی افزود: این شرکت‌کنندگان محدود به داخل کشور نیستند و ما از کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق نیز شرکت‌کننده داریم که امسال تعداد آثار آنان به ۱۰ می‌رسد. آذری‌زبان‌های خارج از کشور جشنواره را شناخته‌اند و هرگاه زمان برگزاری فرا می‌رسد پیگیر شده و آثارشان را می‌فرستند.

کریمی ادامه داد: تعداد آثار داخلی نیز به دویست رسیده است که البته این آمار مربوط به یک هفته قبل از پایان مهلت ارسال آثار است. معمولاً در روزهای پایانی شاهد سیل آثار ارسالی هستیم. بیستم مرداد آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره بود.

این مقام مسئول افزایش کیفیت جشنواره را یکی از اهداف برگزاری آن ذکر کرد و گفت: خوشبختانه هر سال که از عمر جشنواره می‌گذرد شعرها پخته‌تر می‌شوند که جای خوشحالی است.

وی استعدادیابی را یکی دیگر از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: تعدادی از شرکت‌کنندگان سال‌های قبل نیز با اطلاع‌رسانی که انجام می‌دهیم در جشنواره شرکت کرده‌اند اما بیشتر افراد جدیدند. موضوع اشعار باید رضوی باشد اما برای شاعران اهل بیت‌(ع) نیز بخش جنبی در جشنواره در نظر گرفتیم که اشعارشان را قرائت کنند.

کریمی درباره انتخاب نفرات برگزیده گفت: از بین دو گروه شرکت‌کننده داخلی و خارجی سه نفر برگزیده خواهیم داشت که از یک میلیون تا ششصدهزار تومان جایزه نفرات اول تا سوم در هر دو بخش است.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره در تاریخ دهم شهریور برگزار می‌شود و آقایان بیت‌الله جعفری، حمید واحدی و استاد شاهی‌زاده داوران جشنواره هستند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.