اخبار گردشگری ایران و جهان – خرداد ماه ۱۳۹۳

گردشگران آلمانی به یاد گوته با پیام صلح و دوستی به شیراز آمدند

در پنجمین سال از امضای قرارداد دوستی شیراز و وایمار، به یاد گوته و حافظ ، شیراز برای دومین بار پذیرای کاروان صلح و دوستی ایران و آلمان بوده است که سرشهردار این شهر اشتفان ولف نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. فرصتی دست داد تا با او که برای سومین بار به ایران آمده، درباره ایران، شیراز و وایمار همچنین درباره حافظ و گوته گفتگو کنیم.

شهر وایمار درکشور آلمان شهری تاریخی است که جایگاهی شاخص و منحصر بفرد در تاریخ و فرهنگ کشور آلمان دارد. این شهر از سال ۲۰۰۹ با امضای قرارداد دوستی وبرادری با شیراز، با نام و آوازه دو شخصیت منحصر به فرد ایران و آلمان یعنی حافظ وگوته با یکدیگر ارتباط فرهنگی ویژه برقرار کرده‌اند. ارتباط فرهنگی که فرصت بی نظیری برای رشد گردشگری دردو کشور به ویژه سبک مغفول مانده گردشگری ادبی درایران است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گردشگری ایلام

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان ایلام اولویت برنامه های این اداره کل در بخش گردشگری را تکمیل پروژه های نیمه تمام اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان ایلام محمد نورالهی در بازدید از اقامتگاه موقت روستای هدف گردشگری“کلم“ روند سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه گردشگری استان در شرایط کنونی را رضایت بخش و امیدوار کننده دانست و گفت: باتوجه به فضای مثبت و تعاملی که در بین مسئولین ارشد استانی برای توسعه گردشگری وجود دارد را گامی مهم در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری و ورود سرمایه گذاران به این بخش مهم می دانیم.

یکی از زیباترین غار‌های ایران زیر تیغ بولدوزر حفاران رفت

غار قلایچی که از آن به عنوان یکی از زیباترین غارهای ایران نام برده می‌شود این روزها مورد حمله بولدوزرها قرار گرفته چراکه سرمایه‌گذار منطقه قصد دارد با حفر تونل دهانه جدیدی برای آن بگشاید.
غار قلایچی که درحدفاصله ۹ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بوکان و در مجاورت محوطه باستانی تپه قلایچی (قلعه و یک تپه مجاور) یکی از مراکز تمدن مانایی‌ها قرار گرفته از جمله غارهای طبیعی ایران به شمار می‌رود که با وجود داشتن دهانه بزرگی به قطر ۸ متر تا سال ۱۳۸۱ ورود و کشف آن برای اهالی منطقه تبدیل به داستانی پر رمز و راز شده ‌بود.

گردشگری، چهارمین صنعت جهان با۱ تریلیون دلار درآمد درسال

سازمان UNDPبراساس آخرین بررسی های انجام شده در زمینه اقتصاد گردشگری درسطح جهانی اعلام کرد: ارزش مالی این صنعت درسطح جهانی ۱ تریلیون دلاراست.

سازمان توسعه جهانی UNDPوابسته به سازمان ملل متحد درجدیدترین بررسی‌های آماری خود جایگاه جهانی صنعت گردشگری را در جدول درآمد، ایجاد اشتغال و صادرات جهانی بیان کرد.
طبق ارقام ارائه شده، سهم صنعت گردشگری و درآمد حاصل از فعالیت در بخش های مختلف صنعت گردشگری بیش از ۵ درصد در کل GDPجهان سهم دارد.

سهم گردشگری در بازار اشتغال کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور یک نفر از هر ۱۲ نفر است که در این صنعت مشغول کار هستند.

صنعت گردشگری در جدول طبقه بندی صادرات جهانی صنایع، با ارزش مالی ۱ تریلیون دلار در سال، رتبه چهارم را دارد.

افزایش ایرلاین‌های ایرانی و ترک

در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه که از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ فروردین ماه سال جاری به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران در حال برگزاری است، وزرای دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بین الملل سازمان میراث فرهنگی، ریاست هیات ایرانی را واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست هیات ترک را جودت ایلماز وزیر توسعه و برنامه ریزی ترکیه بر عهده دارد. در اولین روز اجلاس نشست کارشناسی دو هیات به ریاست محتشمی و حسنو دیلمره معاونین وزراء دو کشور برگزار شد.

دولت برزیل به گردشگران جام جهانی این کشور نسبت به انجام اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی هشدار داد

در شرایطی که شهرهای مختلف برزیل خود را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال آماده می‌کنند، دولت برزیل با صدور بیانیه‌ای از گردشگران این کشور خواست در زمان اقامت خود در برزیل به قوانین این کشور احترام بگذارند.

پیش‌بینی می‌شود با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در ماه ژوئن حدود ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی برای تماشای این مسابقات به برزیل سفر کنند. در این شرایط دولت برزیل با صدور بیانیه‌ای نسبت به انجام غیراخلاقی در سواحل، هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین اعمال غیرقانونی از جمله عکسبرداری و ورود به مکان‌های نظامی توسط گردشگران هشدار داده و اعلام کرد قوانین برزیل در مورد افراد متخلف بدون در نظر گرفتن تابعیت آنها و بدون هیچ تخفیفی اجرا خواهد شد.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.