میهمان جشنواره های پاییزی باشید

جشنواره ها و فستیوال های فصلی، همواره در سراسر دنیا، جذب گردشگران به محل برگزاری آن ها را به دنبال دارد.برخی از جشواره هایی که در فصل رنگ ها، پاییز، در کشورهای مختلف برپا می گردند، در فهرست زیر ذکر نموده ایم.

جشنواره فانوس– هادسن، نیویورک

زمان: اکتبر تا نوامبر  سال ۲۰۱۳

از ابتدای ماه اکتبر تا ماه نوامبر، خیابان های شهر هادسن، در نیویورک با چراغ های بادی و فانوس روشن می شود. مردم، این فانوس ها را بر در و دیوار شهر آویزان می کنند و زیباترین آنها فانوس هایی است که از کدو حلوایی تهیه شده اند.

جشنواره آتش بازی –انگلستان

زمان: ۵ نوامبر ۲۰۱۳

هر سال در شب پنجم نوامبر، مردم انگستان برای بزرگداشت توطئه‌ى ناکامى‌ که‌ طی آن‌ قرار بود در سال  ۵‏۰‏۶‏۱‏ میلادی، جیمز اول‌ و دو نماینده مجلس‌ انگلیس‌ از راه‌ نقب‌ زنى‌ و انفجار نابود شوند، آتش بازی برپا می کنند. بزرگ ترین جشنواره نیز در  ولز برگزار می شود و بیش از ۸۰ هزار نفر با مشعل های روشن، هنر آتش بازی، صدای طبل و دهل و … در خیابان حاضر می شوند.

جشنواره بین المللی بالن در شهر البوکرک – نیومکزیکو

زمان: ۵ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳

جشنواره بین المللی بالن در شهر البوکرک واقعا زیباست و آسمان مملو از رنگ های زیبا و شاد بالن ها می شود. این بزرگ ترین جشنواره بالن در دنیا است و بیش از ۵۰۰بالن در طول ۹ روز در آسمان شهر  البوکرک به پرواز در می آیند. بهترین مکان برای تماشای بالن ها، پارک بالن”فیستا“است.

جشنواره جیادی مستوری، کیوتو – ژاپن

زمان: ۲۲  اکتبر سال ۲۰۱۳

در طول تاریخ ۱۲۰۰ ساله شهر کیوتو (پایتخت پیشین ژاپن) هیچ جشنواره ای به عظمت و زیبایی جیادی مستوریپیدا نخواهید کرد. در طول این جشنواره هزاران نفر را خواهید دید که با پوشش و لباس های ویژه در خیابان های قدیمی کیوتو کارناوال برپا می کنند. در این جشنواره شاهد سنت های سامورایی ها و مردم معمولی در دوران رژیم فئودالی هستید و زن ها همگی کیمونو به تن می کنند و به خیابان می آیند.

جشنواره گیاه‌خواران پوکت- پوکت، تایلند

زمان: ۵ تا ۱۳ اکتبر سال ۲۰۱۳

در دهه ۱۸۰۰ میلادی مردم برای ریشه کن کردن بیماری که گریبانگیر آنها شده بود و برای رضای خدایان خود، رژیم گیاه‌خواری گرفتند. این رویداد اکنون به یک بزرگداشت تاریخی تبدیل شده است و هرساله در ماه نهم چینی مردم آن را برگزار می کنند. در طول این جشنواره، مردم علاوه بر رژیم، مراسم عجیب و غریبی هم برگزار می کنند، چهار میخ کردن خود، بالا رفتن از نردبان هایی با پله های تیغ دار، حمام روغن داغ و …. آنها این کارها را انجام می دهند  تا خدایان گناهان آنها را ببخشند و بدن آنها را مطهر کنند.

جشنواره بزرگداشت مردگان– مکزیکو

زمان: ۱ تا ۲ نوامبر سال ۲۰۱۳

بزرگ ترین تعطیلات رسمی در مکزیکو، روز بزرگداشت مردگان است. دو روز نخست ماه نوامبر را مکزیکی ها به روز مردگان اختصاص داده اند و پذیرای ارواح درگذشتگان خود هستند. در این دو روز مردم غذاهای مورد علاقه درگذشتگان خود را درست می کنند تا روح آنها به خانه بازگردد.آنها تزئیناتی در سطح شهر و خانه خود انجام می دهند. تماشای این جشنواره برای گردشگران بسیار جالب و هیجان انگیز است.

جشنواره نور، برلین – آلمان

زمان: ۹ تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۳

دو هفته در ماه اکتبر، هر غروب شهر برلین به سرزمین نورهای رنگی تبدیل می شود. این بزرگ ترین جشنواره نور و روشنایی در سراسر دنیا است. طراحان این جشنواره، همه ساختمان های زیبای شهر همچون دیوار برلین، دروازه برندنبرگ و کلیسای جامع برلین را با انواع پروژکتورها و چراغ و ریسه چراغانی و مناظر زیبایی خلق می کنند.

جشنواره فانوس – کره جنوبی

زمان: ۱ تا ۱۴ اکتبر سال ۲۰۱۳

یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین جشنواره های کره جنوبی، جشنواره فانوس ها است.در طول این جشنواره، صدها فانوس روشن روی رودخانه نامگنگ شناور هستند.دلیل برگزاری این جشنواره نیز بزرگداشت جنگ های سال ۱۵۹۲ میلادی است. پس از جنگ، مردم در آن زمان برای هر یک نفری که گم می شد یک فانوس داخل رودخانه می فرستادند و اکنون این کار به یک جشنواره تاریخی تبدیل شده است و هر سال برگزار می شود.

جشنواره غذای آبی – خلیج بلادی، توباگو

زمان: ۱۳ اکتبر سال ۲۰۱۳

یک ریشه گیاهی که پس از پخت آبی رنگ می شود دلیل برگزاری این فستیوال بوده است. ۲۵ سرآشپز در این جشنواره از این گیاه انواع غذا همچون پیتزا، کباب و بستنی تهیه می کنند. اگر دوست دارید ریشه گیاه تارو را بچشید بد نیست به این جشنواره بروید.

جشنواره بین المللی سلتیک – جزیره کیپ برتون، کانادا

زمان: ۱۱ تا ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۳

حدود ۲۰۰سال پیش، بیش از ۵۰ هزار اسکاتلندی مجبور به مهاجرت به جزیره  کیپ برتون شدند. این جزیره که در آمریکای شمالی قرار دارد تنها مکانی است که هنوز فرهنگ سلتیک را حفظ کرده است. هرساله نیز در این جزیره جشنواره بین المللی برای فرهنگ و موسیقی سلتیک برگزار می شود.

 

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.