جزیره گربه‌ها پیشنهادی برای گربه دوستان

همیشه مکان ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی یا فرهنگی عامل جذب گردشگر به یک منطقه نمی باشد گاهی نیز ممکن است وجود یک نوع حیوان خاص باعث معروف شدن یک مکان و تبدیل شدن آن به جاذبه ی گردشگری شود.
جزیره آئوشیما (Aoshima) جزیره‌ای است در جنوب ژاپن که به خاطر داشتن گربه‌های زیاد به جزیره گربه‌ها شهرت دارد. این جزیره که به ماهیگیری معروف بود این روزها توسط گربه ها اشغال شده است و تعداد گربه های ساکن این جزیره شش برابر تعداد ساکنان روستایی آن شده است که در این جزیره زندگی می کنند. تماشای هزاران گربه در گوشه و کنار آئوشیما درهمین حال به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره تبدیل شده است.

main_1500
این جزیره برای آن دسته از توریست های علاقه مند به گربه می تواند یک پیشنهاد جذاب باشد اما برای آن دسته از افرادی که مبتلا به فوبیای گربه‌ای هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

2013110800030_1
با اینکه تعداد بسیاری کمی از انسانها در جزیره آئوشیما ساکن هستند ولی تعداد گربه ها سر به فلک می کشد. ارتشی از گربه‌ها که این جزیره را تحت تسلط و استیلای خود قرار داده‌اند در دسته‌های زیاد به رفت و آمد در خانه‌های متروکه یا خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌پردازند . در حال حاضر حدود ۲۰ نفر در این جزیره زندگی می کند و بیش از ۱۲۰ گربه نیز در کنار این افراد در حال ادامه حیات هستند، درواقع مردم ماهیگیر دهکده با نسبت جمعیتی ۶ به ۱ با آن‌ها رقابت می‌کنند!

x_lon_cats_150303

cat_05

در این جزیره، ساکنان آن بخاطر وجود موش های مزاحم گربه هایی را در محل زندگی خود رها کردند اکنون با اینکه جمعیت موش ها رو به کاهش بوده اما افزایش زادو ولد گربه های گرسنه معضلی بزرگ برای ساکنان این جزیره شده است. خوردن موش خوشمزه و حمایت و احترام اهالی جزیره آئوشیما ، گسترش زاد و ولد گربه ها را به دنبال داشت و در اندک زمانی تعداد آنها به هزاران قلاده رسید.

ci-9

در حدود یک قرن پیش مرد ماهیگیر اولین نفری بود که به این جزیره مهاجرت کرد و برای مقابله با آفات و موش ها تعدادی گربه هم با خودش به این جزیره آورد. اوایل تعداد کسانی که در این جزیره زندگی می کردند بیشتر بود ولی اما با کاهش رشد صنعت ماهیگیری جمعیت این جزیره کم کم رو به کاهش رفت. در سال ۱۹۴۵ حدود ۹۰۰ نفر در اینجا ساکن بودند ولی حالا این تعداد خیلی کمتر است.
بیشتر ساکنان این جزیره را مستمری بگیران و بازنشستگان مسن تشکیل می دهند و به لطف گربه ها و آمدن تعداد زیادی از توریست ها می توانند برای خودشان درآمدزایی داشته باشند. افزایش زادو ولد گربه های گرسنه در این جزیره ،تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره شده است.

s4.reutersmedia.net_main_1500.jpg1

یکی از این گربه ها به اسم تاما به صورت نمادین به عنوان یکی از کارکنان ایستگاه قطار انتخاب شد و به وسیله ی واکایاما ( ریاست آن ) توانست لباس ماموران ایستگاه قطار را به تن کند. تاما را می توان تنها جنس مونثی دانست که در شرکت راه آهن واکایاما مشغول به کار شده است.

77af1457-09ad-4436-8a37-b5a252bb5c4d
محبوبیت این جزیره و بازدید زیاد از آن اصلا تعجب برانگیز نیست چون گربه ها بخشی از فرهنگ ژاپن را تشکیل می دهند و از قدیم با این کشور بودند و در افسانه های ژاپن هم نقش به سزایی داشته اند. افسانه ای به اسم نکوماتا می گوید : در قدیم گربه ی پیری بود که در بدنش دم دومی هم به وجود آمده بود و می توانست به زبان انسان ها صحبت کند و در بخش دیگری گفته می شود که جادوگری خودش را به شکل گربه در می آورد و دست به کشتن آدم ها میزد. یکی از چهره های محبوب گربه ها در ژاپن مربوط به عروسک مانکی نکو است که با پنجه های کوچکش به مردم سلام می دهد و در این کشور شهرت خاصی دارد.
از جزایر دیگری که به خاطر گربه ها در ژاپن به شهرت رسیده می توان به جزیره ی تاشیروجیما در غرب ژاپن اشاره کرد که بناهای باستانی و معابد فراوانی هم در آنجا وجود دارد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.